Zoeken in deze blog

zondag 9 juli 2017

2017 Guru Purnima en volle maan

Om shantih

Lieve allemaal

Het is vandaag Guru Purnima.


swami veda Bharati Himalaya traditie  tijdens één van zijn sessies

Zat te bedenken of ik er een blogtekst over zou gaan schrijven of niet. Wat zou ik er allemaal over kwijt willen of is het kwijt kunnen.

Er was een gedachte aan ons  kerstfeest.....Hoe de geboorte van Jezus wordt gevierd. Dat is dus echt een geestelijk feest, waarin de komst van het kindje Jezus ons hoop op bevrijding geeft. Jezus gaat zelfs nog verder.....wat zegt Hij later.... Kom tot mij en ik zal je bevrijden. Laat de uiterlijke dingen, je familie, je vrienden achter je.........loop en kijk niet terug........Hou je vast aan mij. 
Fantastisch toch als Jezus dat zegt......Ik ben de weg.......Het is in ieder geval een aanwijzing van Hem aan ons om Hem te volgen.    Jezus zegt hier dus ik ben de Guru......(wat betekent: datgene wat de duisternis opheft). 

Wat mezelf betreft..... heb ik heel mooie mensen op mijn pad gekregen die mij vooruit hebben geholpen , welke ik allemaal als "een" Guru heb ervaren. Hun liefde voor mijn vooruitgang zit niet alleen in hun maar ook in mijn hart. 
Maar er is er maar één die ik echt als mijn guru zie en dat is Babaji.

Het is dus vandaag een extra heugelijke dag om GURU PURNIMA te vieren en dat zal vanavond dus ook gaan gebeuren.


In mijn optiek is het wel belangrijk om je te verbinden met mensen die jou niet van jouw doel afhouden, maar dan moet je wel weten welk doel  het is. 
Mijn advies zou zijn.......doe al de noodzakelijke voorbereidingen om een schoon en rein denkvermogen te krijgen.
doe al de noodzakelijke voorbereidingen om een schoon en rein lichaam te krijgen. 
Neem de verantwoording  om je lichaam, denken, je verstand als een goed instrument te onderhouden.  Je lichaam is het voertuig waar je dit leven mee door moet. 
En uit mijn ervaring(en) kan ik jullie garanderen, dat als de tijd rijp is de Meester (jouw leidsman en/of vrouw komt). 

https://www.youtube.com/watch?v=Bhttps://www.blogger.com/blog/post/edit/2024543375181961304/8078853876389465800XJ4ei-QDFc



  
Moge Gods zegen op ons rusten voor nu en altijd, moge ons pad verlicht worden tot in de eeuwigheid.

Kamala
--------------------------------------------------------------------------------------------------

www.yogastudiolaksmi.nl
Kamalaprive.blogspot.com
Yogastudiolaksmi@hotmail.com