Welke vorm heeft onze “geest”
is een vraag die soms naar me toe komt en het lijkt me een goed idee om een tikje van de sluier op te lichten.....hier gaan we dan:

Het is afkomstig uit het voedsel dat je tot je neemt zeggen zij.
We leven volgens hen in 3 geaardheden ook wel de 3 guna’s genoemd.
Men kan voeding tot zich nemen welke in het lichaam de cellen zullen opbouwen die tenslotte zullen bepalen in welke guna (geaardheid) men leeft.
Hier is natuurlijk veel over te vertellen, want als je bijvoorbeeld zuiver voedsel tot je neemt of je eet een gedood dier dan zit er een verschil in voor de opbouw van je lichaam maar ook in je gedachten. Je geest bestaat dus uit de opbouw van je gedachten en door het voedsel welke je tot je neemt. Maar goed, laten we nog even verder gaan op het onderwerp gedachten en ons denkproces. Wat wordt er overgedragen aan ons door overgeleverde kennis, bijv. door geschriften, of door religies en/of Meesters die heel veel over energie weten is het volgende:
Onze gedachten begeven zich van binnen naar buiten, de uiterlijke wereld in en die dingen die daarmee verband houden. Gedachtepatronen gaan zich dan bezighouden met Rijkdom en bezit: want deze vormen zijn de eigenlijke grondslag van het leven in de uiterlijke wereld.
Een ander soort rijkdom is
Maar de geschriften in dit geval de Bhagavad Gita, beschouwt nog je bezittingen, noch je status als je echte rijkdom, ze zegt dat
Ze kunnen zelfs tijdens dit leven nog verdwijnen want zoals we uit ervaring weten kunnen je naam, faam, eigendommen en familie door rampen en tegenslagen teniet worden gedaan.
Bovendien zal je na je dood met dit alles niets meer van doen te hebben.
Ze zullen je trouwe metgezellen blijven, die altijd aanwezig zijn om je te helpen de Hogere energie te bereiken. Dit kan door je blik niet van binnen naar buiten te brengen, maar van binnenuit naar je hart te richten. Dus vanuit je hoofd naar je hart. Of dit laatste stukje echt waar is, …………….laat ik aan jullie over……..zodra ik overgegaan ben zal ik erover mee kunnen praten, voor nu is het een kwestie van geloven. Geloven we de overgeleverde kennis of niet.

.png)


