Dit moest gebeuren zoals ik het nu zie, zodat ik verder kon lopen vanuit een maatschappelijke groep naar een esoterische groep.
Van een dorp of gemeenschap deel uitmaken is altijd lastig als men zich verder wil ontwikkelen.
Het is moeilijk omdat iedereen uit die groep elkaar in de gaten houdt of kan houden.
Sociale controle is vaak behoorlijk groot. De meeste personen durven niet hun eigen kant op te gaan, omdat het gevaar bestaat hun plaats in de gemeenschap te verliezen. Heel vaak is men ook van elkaar afhankelijk. Men koopt bij elkaar, men deelt dezelfde contacten, dat is ook als men hetzelfde geloof heeft met daarbij dezelfde rituelen en ook dezelfde gebouwen gebruikt.
Alleen deel uitmaken van een maatschappelijke groep is ook goed, natuurlijk, maar dan kies je ervoor om van de wereld te zijn.
Groepen op esoterisch niveau
Deze 5 á 10 personen zullen dan later ook weer les mogen/gaan geven. De leraar in deze groep zal nooit iets eisen van iemand, maar zal zijn of haar instructies in een verzoek overdragen.
Hoe ontstaat een esoterische groep?
Het is inderdaad belangrijk om in een groep te studeren. Maar een esoterische groep vormt zich vanzelf. Het is iets wat je geschonken wordt. De zielen die je ontmoet op je levenspad komen daar nooit vanzelf. Wij staan allemaal onder leiding van een hogere energie. Vaak zijn onze vijanden en/of obstakels in ons leven onze grootste meesters. Zij spiegelen onze eigen zwakte en door ze lief te hebben kunnen wij een trapje hoger komen op de ladder naar de Schepper.
Het is heel moeilijk om over esoterie te praten. Hoop dat ik jullie toch een klein beetje inzicht heb kunnen geven.
Kamala
Nawoord
Vragen voor jouw innerlijke weg. Misschien raakt dit iets in jou. Misschien herken je een fluistering die al langer aanwezig is. Daarom wil ik je uitnodigen om even stil te staan bij deze vragen:
In welke groep bevind jij je nu — maatschappelijk, esoterisch, of ergens tussenin?
Waar houd jou nog klein om bij een groep te blijven horen?
Welke mensen in jouw leven functioneren als spiegels of leraren, zelfs als dat ongemakkelijk voelt?
Welke innerlijke leiding voel jij, maar durf je nog niet volledig te volgen?
Wat betekent het voor jou om “in de wereld te staan, maar niet van de wereld te zijn”?
Neem deze vragen mee in stilte, in meditatie, of in je dagboek. Ze hoeven niet beantwoord te worden — ze mogen landen. Warme groet....Kamala ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
www.yogastudiolaksmi.nl
Email: Kamala





.jpg)