Zoeken in deze blog

Posts tonen met het label 2009. Alle posts tonen
Posts tonen met het label 2009. Alle posts tonen

woensdag 5 augustus 2015

Groepsleden: Nimrita is nog altijd heel blij met haar naam

2009 Onze  Renata heeft de naam Nimrita Kaur toegewezen gekregen en deze naam is door haar in ontvangst genomen op Gita Djayanti in de novembermaand .
Na jarenlang trouw haar oefeningen gedaan te hebben, ondanks het feit dat zij het heel druk heeft. Zij en haar man hebben 3 kinderen kinderen. Er waren ook nog wat familieomstandigheden om haar heen, die tijd en aandacht vroegen, dat alles samen met een drukke  verantwoordelijke baan, bleef zij volhouden.  
Na een bezinningsperiode van haar kant  en een verzoek van haar man aan mij om het proces op te starten en contact op te nemen met India
was de tijd daar om een volgende stap te maken in het bewandelen van haar pad.
Nimrita betekent:  zij die vervuld is met een prachtige spirituele uitstraling                                   met de nadruk op nederigheid.
Kaur  betekent:      prinses/leeuwin van God, welke op haar pad in het leven                                  wandelt met gratis en kracht. 
Er kwam een advies en opdracht uit India binnen. Als zei de naam Nimrita groter zou maken dan de rest op haar pad, dan zou de deur naar spiritualiteit helemaal voor haar open gaan. Verder werd er geadviseerd dat zij diep in haar zelf zou blijven kijken met het doel één worden met de Paramatma. (De innerlijke leraar). 
Uitleg van de Gita Djayanti
Op de elfde dag van de lichte helft van de maand Margasirsha, zou het de dag van de Bhagavad Gita zijn. Het lied van God.
De Bhagavad Gita is een onderdeel van het grote Mahabharata-epos. Het vertelt dat de god Krsna de krijger Arjuna bijstaat en hem inzicht geeft in leven en dood, de band tussen mens en God en het onderscheid tussen goed en kwaad schenken.
Na twee jaar kwam er een brief van Nimrita naar mij toe en die wil ik met haar toestemming delen met jullie die dit lezen. 
----------------------------------------------------------------------------------------
20 december 2011
Om shantih  
Lieve Kamala
Hier mijn ervaringen van de laatste twee jaar sinds ik mijn spirituele naam ontvangen heb.
Zoveel vragen mijn naam me opleverde, zoveel antwoorden heb ik inmiddels gekregen wat steeds weer tot nieuwe vragen leidt. Met "mezelf klein maken" ben ik het laatste jaar heel veel bezig geweest. Vragen van hoe doe ik dat??, waarom eigenlijk en hoezo???
Afgelopen jaar bleek ook dat als ik echt meer en minder "Nimrita" wil zijn ik moet kijken naar mijn schaduwkanten. (Schaduwkanten zijn die minder mooie dingen van jezelf, die je in de weg kunnen staan in je ontwikkeling in je leven). Schaduwkanten die in mij zitten en die ik probeer om te buigen door ze te erkennen en te herkennen in allerlei situaties in mijn leven.
Door hiermee aan de slag te zijn gegaan is in eerste instantie veel weerstand en verdriet opgekomen. Door overtuiging, geloof en vertrouwen in deze weg ben ik doorgegaan en groei ik steeds meer toe naar een zachter, liever en geduldiger mens, moeder, vrouw, dochter en collega.
Nu na twee jaar Nimrita te zijn kijk ik met een lach naar de toekomst en ben benieuwd wat er verder komen gaat.
Nimrita
-----------------------------------------------------------------------------------

donderdag 30 januari 2014

Groepsleden: Nimrita is blij met haar spirituele naam

om shantih

Lieve allemaal

Nimrita heeft onderstaande tekst op haar blog gezet. Als men vragen heeft laat het ons dan weten, we zullen deze graag beantwoorden.
---------------------------------------------------------------------------------------

Spirituele naam

Beste lezer,
In November 2009 heb ik ‘Renata Hessels-Quaden’ mijn spirituele naam ‘Nimrita Kaur’ in ontvangst genomen.
Nu vraag je je misschien af wat dat dan is.
Eerst maar eens wat het niet is.
·         Het hebben van een spirituele naam betekent niet dat ik nu tot een groepering behoor of aan een guru hang of iets dergelijks.
·         Het betekent ook niet dat ik nu aan een bepaalde Yogagroep of -vorm gekoppeld ben of vast zit. Ik heb wel via Yogastudio Laksmi (als tussenpersoon) deze naam ontvangen.

En wat is het dan wel?
Het is de naam die bij mij past zoals gezien is door Yogi’s in India, waarbij zij bij het uitzoeken van een naam zich hebben afgestemd op mijn energie.
Als je hier meer over wilt lezen kijk dan op de site van Yogastudio Laksmi onder menu ‘Spirituele naam’.
Mijn naam Nimrita betekent: Zij die vervuld is met een prachtige spirituele uitstraling met de nadruk op nederigheid. (Als je de gehele beschrijving van mijn naam wilt lezen dan hoor ik het graag.)

Met het aan nemen van deze naam en nog meer met het daadwerkelijk gebruiken ervan kan ik werken aan innerlijke groei. Als mensen mij met deze naam aanspreken word ik er altijd aan herinnert te leven vanuit mijn innerlijk, vanuit mijn gevoel en hart en niet vanuit mijn hoofd (denken/piekeren) en emotie. En als het goed is gaat het werken aan innerlijke groei gepaard met een mooiere uitstraling naar buiten toe, wat ook weer prettig is in contact met iedereen om me heen.

Ik zou het daarom heel fijn vinden als je mij vanaf nu met deze nieuwe naam Nimrita aanspreekt. En mocht je er nog meer over willen weten dan hoor ik het graag. J



Met lieve groeten,