2009 Onze Renata heeft de naam Nimrita Kaur toegewezen gekregen en deze naam is door haar in ontvangst genomen op Gita Djayanti in de novembermaand .
Na jarenlang trouw haar oefeningen gedaan te hebben, ondanks het feit dat zij het heel druk heeft. Zij en haar man hebben 3 kinderen kinderen. Er waren ook nog wat familieomstandigheden om haar heen, die tijd en aandacht vroegen, dat alles samen met een drukke verantwoordelijke baan, bleef zij volhouden.
Na een bezinningsperiode van haar kant en een verzoek van haar man aan mij om het proces op te starten en contact op te nemen met India
was de tijd daar om een volgende stap te maken in het bewandelen van haar pad.
Nimrita betekent: zij die vervuld is met een prachtige spirituele uitstraling met de nadruk op nederigheid.
Kaur betekent: prinses/leeuwin van God, welke op haar pad in het leven wandelt met gratis en kracht.
Uitleg van de Gita Djayanti
Op de elfde dag van de lichte helft van de maand Margasirsha, zou het de dag van de Bhagavad Gita zijn. Het lied van God.
De Bhagavad Gita is een onderdeel van het grote Mahabharata-epos. Het vertelt dat de god Krsna de krijger Arjuna bijstaat en hem inzicht geeft in leven en dood, de band tussen mens en God en het onderscheid tussen goed en kwaad schenken.
Na twee jaar kwam er een brief van Nimrita naar mij toe en die wil ik met haar toestemming delen met jullie die dit lezen.
----------------------------------------------------------------------------------------
20 december 2011
Om shantih
Lieve Kamala
Hier mijn ervaringen van de laatste twee jaar sinds ik mijn spirituele naam ontvangen heb.
Zoveel vragen mijn naam me opleverde, zoveel antwoorden heb ik inmiddels gekregen wat steeds weer tot nieuwe vragen leidt. Met "mezelf klein maken" ben ik het laatste jaar heel veel bezig geweest. Vragen van hoe doe ik dat??, waarom eigenlijk en hoezo???
Afgelopen jaar bleek ook dat als ik echt meer en minder "Nimrita" wil zijn ik moet kijken naar mijn schaduwkanten. (Schaduwkanten zijn die minder mooie dingen van jezelf, die je in de weg kunnen staan in je ontwikkeling in je leven). Schaduwkanten die in mij zitten en die ik probeer om te buigen door ze te erkennen en te herkennen in allerlei situaties in mijn leven.
Door hiermee aan de slag te zijn gegaan is in eerste instantie veel weerstand en verdriet opgekomen. Door overtuiging, geloof en vertrouwen in deze weg ben ik doorgegaan en groei ik steeds meer toe naar een zachter, liever en geduldiger mens, moeder, vrouw, dochter en collega.
Nu na twee jaar Nimrita te zijn kijk ik met een lach naar de toekomst en ben benieuwd wat er verder komen gaat.
Nimrita
-----------------------------------------------------------------------------------
email: yogastudiolaksmi@hotmail.com