Zoeken in deze blog

woensdag 5 augustus 2015

Groepleden: Oma Gopal een speciaal iemand

Om Shantih
Lieve allemaal

In 2008 heeft de toen  90 jarige Greet Krumme -Lemanchant de  naam  Jai Gopal Kaur toegewezen gekregen 

en zij heeft die naam ook in ontvangst genomen, maar wel heel speciaal,  uit de handen van haar kleinzoon Frans van der Koogh.



overdracht spirituele naam door kleinzoon

Oma Gopal wilde nog een paar jaar blijven leven

Deze 90-jarige “wijze”  vrouw was al meer dan 20 jaar in het leven van Kamala. Op een gegeven ogenblik hoorde Kamala in haar meditatie in Langeweg  deze 90e jarige vrouw in haar huis in Amsterdam huilen. 

Na telefonisch en later een persoonlijk contact, bleek deze vrouw veel verdriet te hebben over het feit dat zij oud was, dat haar schoonzoon in korte tijd zou overlijden en dat haar dochter dan alleen over bleef, als haar schoonzoon en zij allebei snel zouden sterven.  
Zij vond dat te zwaar voor haar dochter. Zij gaf aan dat zij nog een paar jaar wilde blijven leven, zodat zij haar dochter nog wat kon begeleiden na het overlijden van haar man.
Spirituele naam voor extra energie

Goede raad was nodig, vooral nu deze 90-jarige vrouw zo verdrietig was. Kamala begon over het aannemen van een nieuwe spirituele naam, omdat dat een enorme energiestoot kon geven, genoeg om een tijd op te teren.

Zij wilde dat graag en tot de dag van vandaag, wordt er bij haar thuis een kaarsje aangezet, niet alleen voor al haar eigen mensen, maar ook voor Kamala. 
Elke ochtend zegt ze bij het kaarsje: goeiemorgen Kamala, denk je vandaag nog even aan me……. Wat maakt het uit waar de energie vandaan komt, als het maar komt voor haar. En het proces loopt voortreffelijk, zij kon en kan haar dochter van 68 jaar nog bijstaan.

De spirituele naam wordt overgedragen aan haar door haar kleinzoon 
De naam die zij draagt is Jai Gopal Kaur
Jai betekent:     overwinning. Jai heeft de mogelijkheid in zich om elk obstakel                           te overwinnen
Gopal betekent: Hij of Zij die God kan ondersteunen in de taak van God als                                Wereldbeschermer.
Jai Gopal kreeg ook een zegen mee met het aannemen van deze naam en dat zij in haar zuiverheid dezelfde eigenschappen als God kan manifesteren en die eigenschappen ook in een ander laten ontwaken.  

Dus als Jai Gopal  kan zij de hogere energie in haarzelf, op elk moment van de dag naar buiten laten komen met de bedoeling om een ander het inzicht van deze Goddelijke energie duidelijk te maken.
Oma Gopal heeft mijn dochter Patricia na het ontvangen van haar naam, ook een spirituele naam gegeven. Haar naam Is Jagir.
In die zin heeft Oma Gopal een lijn gelegd naar ons allen. Wij kunnen na haar overlijden via die lijn met haar energie in contact blijven. 

Oma Gopal die de naam Jagir heeft overgedragen aan Patricia in de avond dat zij de naam Jai Gopal Kaur kreeg
langeweg 16 december 2011
Oma Gopal wilde in 2009 nog graag 3 jaar extra leven. Deze wens is in vervulling gegaan
Kreeg een telefoontje van haar. 

Kom je nog langs.


Ik beloofde na de kerstdagen naar haar toe te gaan, 

dat is heel fijn Kamala,


maar ik weet niet of ik dat ga redden. Het kan nog een jaar duren of een maand, maar het gaat heel hard achteruit, zei ze. 

Dus  heb ik besloten om nog voor de kerst naar haar toe te gaan. Toen ik bij haar op bezoek was in Amsterdam, mocht ik van haar video opnamen maken. Heb toen deze boodschap van Jagir aan haar gegeven.


Laatste brief van Jagir aan Oma Gopal
Lieve oma Gopal,
Als ik aan u denk, is dat met een glimlach rond mijn mond. 
Wat een sterke vrouw vol pit, en met beide benen op de grond. 
Alleen jammer dat ouderdom roet in het eten gooit met allerlei kwalen en gebreken, zodat het lichaam niet meer functioneert zoals je dat zou willen. 
Maar dat is de buitenkant.
Onze spirituele naam draagt extra bij aan een mooi innerlijk. 
Ik ben blij dat we op dezelfde avond onze spirituele naam hebben mogen ontvangen. 
En dat u die van mij heeft overgedragen. 
Als ik de naam Gopal en Jagir hoor, is dat goed. 
Dat is een mooi setje. 
Die avond zal me altijd bijblijven.
Gedachten zijn krachten. 
En ik zal zeker een heleboel positieve gedachten naar u toe sturen. 
En ik weet zeker met mij vele anderen.
Heel veel liefs van Jagirxxxx
------------------------------------------------------------------------------------

Oma Gopal is overleden, maar wat een fijne herinneringen aan haar

Hier de video van oma Gopal hoe ze moest leven in Amsterdam.



Kamala
-------------------------------------------------------------------------------------