Zoeken in deze blog

zondag 9 augustus 2015

Healing: Amar Prem en Kamala naar Mother Amma in Houten

om shantih

Lieve allemaal

Amar Prem en ik zijn  naar Houten gereden om daar te proberen een knuffel van moeder Amma te krijgen.


Waarom ik dat deed? had behoefte om even in een wereld te zitten die ik goed ken en me daar zo thuis in voel. 

Het laatste jaar was ik veel misschien teveel in een wereld geweest die wat verder van me afstaat en me overspoelde met energie die van alles in mijn hart op hol zette.

Eind mei was ik zo moe dat het nodig was om even  contact te hebben met Babaji die aangaf dat hij me wat energie zou sturen zodat ik weer verder kon met "mijn taak".

De behoefte dat iemand mij een fysieke knuffel zou geven bleef bestaan en daar was moeder Amma en wel in Holland in de plaats Houten. 
Hier deed zich een kans voor. 
Ik had besloten eens zelf te gaan stekkeren...... gewoon  niets moeten geven, niets moeten doen, gewoon passief mezelf laten knuffelen en kijken wat daarna zou gebeuren...., 
had moeder Amma nog nooit ontmoet, daar was ook geen reden voor. 
Babaji is altijd in mij aanwezig en om mij heen om me te beschermen.

Een paar maanden geleden kwam er een liedje in mijn hart naar boven, maar dat ging weer terug waar het vandaan kwam. 
Dit lied komt dadelijk nog ter sprake. 
Nu is het zo, dat als je naar zo iemand toegaat als Babaji en/of Moeder Amma, dat je niets moet brengen,  dat je niets uit jezelf moet projecteren, je gaat  maar om 1 reden naar zo iemand toe en dat is om te ontvangen. 
Je moet jezelf openen zodat de energie van die ander jou kan bereiken in alle aspecten van je lichaam, fysiek, mentaal, spiritueel.

Kamala en guusje bij moeder Amma in Houten   
Dus Amar Prem met haar kleine meisje,  en ik gingen dus naar Houten toe.
We kwamen aan op de parkeerplaats en er stapten gelijk met ons 3 dames uit een andere auto.
Ben je al eens naar moeder Amma geweest! vroegen zij aan ons.....
Neen antwoordde wij .......O geweldig, jullie gaan van alles beleven.   
Of dat achteraf ook voor mij zo was, weet ik niet.
Het enige wat er heel de dag gebeurde, was dat ik met Babaji bezig was en met iemand uit Nederland. 
Moeder Amma en zoveel guru's in India doen aan Niscam Seva, ze vragen nergens geld voor. 


De organisatie (een stichting) krijgt geld binnen uit het horeca gedeelte en de merchandising die daar aanwezig was en evenals uit ontvangen giften.

Wat was ik achteraf naïef en onbekend met die wereld toen Babaji en ik elkaar fysiek leerde kennen in januari 2000

Babaji die gewend was aan miljoenen mensen, bijeenkomsten met zoveel mensen,  welke wij ons niet kunnen voorstellen. 
En ik wonende in een dorp met 800 inwoners. 
Maar nu vele vele reizen in India ondergaan te hebben. 
En de Maha Kumbh mela in Allahabad te hebben beleefd waar 40 miljoen mensen de Mela hebben bezocht, 
ben ik niet meer zo naïef als in het jaar 2000.

d
Houten was voor mij een kleinigheid, een bijeenkomst die ik nu veel beter kon inschatten dan vroeger

Wat heb ik genoten, van de Westerse mensen die zich alternatief uitdossen. 
Wat ik zag en ervaarde maakte mij daardoor mild en hoor steeds Babaji maar ook andere yogi's zeggen. 
Doe normaal en kleed je netjes aan. 
Ach, alles is een groeiproces.                                                         

Hun organisatie was perfect. Het liep op rolletjes.  
                                     
Alle vrijwilligers  waren  sympathiek en behulpzaam, maar wisten toch precies hoe hun taak er uit zag. 
Eerst werden er tickets uitgereikt aan de mensen die een knuffel wilde hebben. Daarna kon je met je ticket naar de andere zaal en wachten op het moment dat het nummer van jouw ticket verscheen op een bord.
Dan mocht je naar een speciale rij. 
Aan het eind van die rij moest je je schoenen uitdoen, tas wegzetten en mocht je naar het podium  gaan om daar weer in een kleine rij te zitten wachten. Aanwijzingen waren er ook. 
Moeder Amma niet aanraken, geen fysiek contact uit jezelf met haar aangaan, op je knieën naar haar toelopen zodat zij niet teveel hoefde te bewegen.  
En dan komt het moment daar. 
Ik mocht mijn bloemslinger over haar hoofd neerleggen zodat de slinger op haar lichaam kwam te hangen.
(Niscam Seva is betrekkelijk toch, zo'n organisatie moet betaald worden en door deze slinger te kopen had ik toch iets gegeven om hun stichting te ondersteunen, tevens kon ik mijn respect zo aan haar tonen.) 

Amar Prem en Guusje gingen mij voor en ik vond het leuk om te zien hoe zij hun knuffels kregen van moeder Amma....

Amar Prem vertelde toen ze terug liep dat de vlammen uit heel haar lichaam kwamen.   
amar prem met guusje na afloop van de knuffel

mijn moment bij moeder Amma

Ik zat op mijn knieën en werd tegen haar aangedrukt. 
Ze heeft wel meerdere keren iets herhaald in mijn oor. 
Maar mijn hindi is niet van dien aard dat ik begreep wat ze zei. 
Toen ik van het podium afliep kwam het liedje waar ik het eerder over had met golven in mij omhoog. 
Dit lied is niet een minuut, niet een dag, niet een week in mijn innerlijk gebleven,  maar het lied hoor ik  nu nog, twee weken erna. 
Het gaat heel de dag als een mantra door me heen.
De vraag is natuurlijk als het geen projecteren van mijn kant op een ander is, dan is er iets of iemand die het voor mij zingt.......en dat lieve mensen is een fijn gevoel. 
Het lied wil ik best met jullie delen, waarom niet.....


Pfff, op je knieen, doe normaal!!!

Heb aan wat mensen verteld dat Amar prem en ik in Houten waren geweest.
Er kwam een reactie  naar me toe van iemand die nog nooit iets over moeder Amma had gehoord.   Pfft zei die persoon.... op je knieën.
Onbekend maakt onbemind, denk ik dan maar.

Onze blauwdruk...........


Ieder van ons heeft een blauwdruk gekregen bij zijn geboorte en op die blauwdruk staat beschreven wat jouw taak in dit leven is.
Op mijn blauwdruk staat niet dat ik 35 miljoen mensen moet knuffelen, ziekenhuizen, scholen moet oprichten. Wat een taak........ga er maar aan staan. Volg je roeping.....en dat doet deze vrouw.  Het is heel bijzonder om te beseffen dat je 1 van de 35 miljoen mensen bent die op haar blauwdruk staat.

Stel dat je niet in een blauwdruk gelooft, maar iets uit jezelf komt.......het verlangen om iemand een knuffel te geven. Dan zit ze daar bijv. in Houten... en als niemand zou komen om die knuffel in ontvangst te nemen is dat ook raar, toch...In die zin ben ik met die andere 35 miljoen bereid geweest om haar wens om iemand te knuffelen in werkelijkheid om te zetten. Of het nu een taak, opdracht van binnenuit is, een wens van haar is, een hogere leiding hier de hand in heeft......ik neem mijn petje af voor iemand zoals moeder Amma.

Want hoe dan ook, ze gaat uren, uren en dagen door gewoon om iemand die zij niet kent onvoorwaardelijk te knuffelen, gaat door met zoveel mensen eten te geven, ze gaat door met het leed van zoveel mensen lichter te maken, maar het meest liefdevolle wat ze doet is mensen Hoop geven. Hoop dat er liefde, universele liefde bestaat.

Ben blij dat ik geweest ben..............dat ik deze ervaring op mijn conto kan bijschrijven.
Neen ik zal geen volgeling van moeder Amma worden, blijf van Babaji houden en ga gewoon verder met mijn taak en het knuffelen van de personen die ik ontmoet bij VVN.

Ben wel heel dankbaar dat ik even mocht stekkeren.

Kamala

-----------------------------------------------------------------------------------------