Zoeken in deze blog

vrijdag 7 augustus 2015

Groepsleden : Kamala's initiaties en ontvangen namen



In 1987: vond mijn initiatie plaats via Walia van Loohuizen (voormalig conservator rijksmuseum) in de sufi-orde.
In 1985 kwam ik in aanraking met het soefisme, welke me zo aan het hart ligt. Deze initiatie staat in het teken van Mystiek. 
Hidayath Khan, zoon van Inayath Khan gaf aan dat ik in de soefi orde bekend zou staan als Kamala. 

Lieve allemaal
Op 8 augustus 1987 kreeg ik van ons voormalige minister van financiën  en tevens  Executive supervisor Dr. H.J. Witteveen (voormalig minister van financiën) mijn officiële benoeming als lid van het centrum in Breda. Hij schreef in de brief die hij naar mij zond het onderstaande:





Beste mevrouw van Geenen
Hierbij stuur ik u uw officiele benoeming als lid van het centrum Breda. Ik wens u succes en inspiratie. Intussen met vriendelijke groet H.J. Witteveen.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1988: Initiatie in de Gaudiya-sampradaya orde.

Dit is een vaisnava-gemeenschap. Deze initiatie staat in het teken van Krshna.
Mijn volledige naam in Gaudiyaa-sampraday is Srimati Kamala-Devi Dasi

Hayesvar Das was ooit tempelpresident van Radadesh in de Ardennen. Hij werd geboren als Hendrik  van Teijlingen. (Schrijver en dichter).
Maar als zo vaak, werd hij door verschil van mening hoe je een tempel moet leiden op een zijspoor gezet. 

Door Hem te vragen of Hij mijn leraar wilde worden, kreeg Hij weer een platvorm waarop hij verder kon lopen op zijn pad.
Als ik terugkijk op mijn leven, is dit zeker een goeie daad geweest.
Achteraf gezien werd het een win/win situatie.


Hayesvar Das (Henk van Teijlingen, schrijver van verschillende boeken)
gaf mij de naam welke hij uit India had gekregen van de guru van de Gaudiya Sampraday orde door.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vanuit de Sikh gemeenschap kreeg ik ook een naam.

Waarom ik deze naam nooit gebruik?,  omdat hier geen initiatie bij plaats heeft gevonden. 
Deze naam zou ik wel als meditatie object kunnen gebruiken.

Vanuit India werd er wel verteld dat ik ook bekend zou staan als  
Siri Arti Kaur 
Siri betekent:   overstijgend
Arti betekent:  Het gebed van het licht
Kaur betekent: prinses/leeuwin van God, welke haar pad wandelt met gratie en kracht.
Ik zou de genade ontvangen om als Siri Arti Kaur  waar ik ook zou zijn, letterlijk of figuurlijk het licht van God te laten stralen. 
Verder zou ik in staat zijn wensen in vervulling te laten gaan. 
Verder hebben zij de wens geuit, dat ik me verder zou ontwikkelen. 
Dat ik sterk zou blijven in deze moeilijke tijd omdat ik als Siri Arti Kaur mensen mag en kan helpen in het overzetten van het ene naar het andere level. Vooral in dit tijdperk. 

Op de voorgrond mijn kleinzoon Tim. Op de achtergrond de foto van de yogi in mijn leven

Van 2000 tot nu in 2024 kwam "De yogi"  in mijn leven die mij zoveel geleerd heeft en zo in mij leeft.

Lees mijn blog eens: Kamala en haar ervaringen met een yogi




---------------------------------------------------------------------------------------