Zoeken in deze blog

maandag 25 mei 2020

2020 Mijn antieke tulsi ketting

Om shantih,

Lieve allemaal

Zit ik in het zonnetje te wachten op een telefoontje, zie ik mezelf spelen met mijn tulsi-ketting welke ik in 2005 gekregen heb van Maha mandalashwar 1008 SB, maharaja.., laat ik eens wat gedachten, die ik nu beleef in deze blogtekst plaatsen





Babaji
--------
Met de woorden, ik ga je iets geven waar je heel blij van wordt kreeg ik deze antieke ketting van hem(zie hierboven) cadeau.  De ketting was al een hele tijd in zijn bezit maar de ketting was kapot zei babaji, deze heeft hij laten maken onder zijn toezicht, ook heeft zijn guru in de himalaya deze ketting een extra zegen meegegeven. 


Hoe bijzonder was en is dat.....welke gedachte kwam daarnet zittend in het zonnetje bij me omhoog......nou deze:


In een storm zitten en overleven is één ding, jaren later terugkijkend op die periode die stormachtig was, is een ander ding, toch.


Uitleg over antieke juwelen door Inayath Khan
----------------------------------------------------
Nu ligt er op mijn bureau het boekje van Inayath Khan, een soefimeester, geboren in India en in dat boek, welke uitgegeven is door de Leidse Soefi Stichting te Leiden las ik het onderstaande stukje over het psychologisch effect van voorwerpen. Het gaat over juwelen, waarvan Inayath Khan zegt dat ze antiek moeten zijn. Juwelen zegt hij hebben meer dan andere dingen invloed op de mens, ook op het karakter, het leven van de persoon maar ook op de omgeving. 

Men kan, zegt Inayath Khan in het bezit zijn of komen van een juweel, die zodra je het in je bezit hebt alle mogelijke voorspoed zal geven, maar men kan ook het tegengestelde ervaren. Als men een juweel draagt, denkt men daar vaak niet aan, maar zegt Inayath Khan de uitwerking is daar, deze uitwerking duurt voort. Als men een juweel draagt heeft het duidelijk een uitwerking op zijn of haar gezondheid, zijn of haar geestesgesteldheid en zeker ook op het gevoelsleven.

Koningin Maxima en haar juwelen
--------------------------------------
Nu ik dit opschrijf, komt ineens het beeld van koningin Maxima naar voren, hoe vaak draagt zij geen oude juwelen, die in de Stichting van het koningshuis zijn ondergebracht. Elk voorwerp wat zij draagt heeft de stem van misschien wel honderden jaren in zich. Zo oud als het juweel is, zoveel traditie ligt erachter en het juweel getuigt ervan.

Vibraties
----------
Er zijn personen die gevoelig zijn en zijn in staat de vibraties op te vangen en zelfs te verwoorden.....maar terugdenkend aan mijn cadeau van babaji, begrijp ik bij het ouder worden steeds meer de diepte van dingen.
------------------------------------------------------------------------------------
Tot hier de blog tekst, ik vond het leuk om hem te schrijven en ik hoop dat jullie het leuk vonden om hem te lezen.... Wil je een reactie geven en/of een vraag stellen, dat kan, stuur een mail en ik lees hem graag.

Kamala 



2005 tulsi mala ingezegend
uitleg tulsi