Zoeken in deze blog

zondag 14 maart 2021

1 jaar na het afstand doen van Stichting Laksmi.

 Lieve allemaal

Het is alweer een jaar geleden dat ik het stokje van Yogastudio Laksmi, Stichting voor Gezondheid, Kennisontwikkeling en Spiritualiteit heb neergelegd. In het afgelopen jaar heb ik veel tijd kunnen besteden aan het compleet maken van mijn generatieboek als nalatenschap aan mijn kinderen en kleinkinderen. Heb in dit jaar ook op een afstand gekeken hoe het met Bhavandeep, Nimrita en Amar Prem ging op verschillende niveaus in hun leven, waardoor ik af en toe kon zeggen, ga een beetje naar links of rechts.  Ik kan niet anders zeggen, hoe dankbaar ik ben, dat er zulke mooie mensen om mij heen staan.  Op hun website hebben ze onderstaand stuk geplaatst waar volgens mij alleen maar zegen op kan rusten. Verder heb ik besloten dat de tijd rijp voor mij is om mijn blogteksten weer op te pakken en dat ik een boek ga schrijven over mijn spirituele ervaringen in dit leven. 

Ik wens iedereen die dit leest, heel veel geluk, gezondheid en groei toe.

Kamala

------------------------------------------------------------------------------------------                        OP DE SITE VAN YOGASTUDIOLAKSMI HEEFT HET BESTUUR DEZE ONDERSTAANDE TEKST GEPLAATST IN VERBAND MET HUN 1-JARIG BESTAAN.

Om shantih,

Vandaag, zondag 14 maart 2021 is het 1 jaar geleden dat wij, het nieuwe bestuur, het stokje van de stichting hebben overgenomen van Srimati Kamala-devi Dasi (onze spiritueel begeleidster en oprichtster van stichting Yogastudio Laksmi).  

We hebben die bijzondere dag vorig jaar (nog net voor het uitbreken van de Corona epidemie) in gezelschap van fijne mensen kunnen doorbrengen in de Soefitempel in Katwijk.

Nu 1 jaar later is het een mooi moment om terug te kijken en dit te delen met de mensen die de stichting een warm hart toe dragen.  

Ondanks Corona hebben we, rekening houdend met de RIVM maatregelen, toch al mooie ervaringen kunnen delen d.m.v. activiteiten die we konden organiseren. We hebben met verschillende deelnemers stilte- en labyrint wandelingen gemaakt, er zijn mensen gekomen voor (online) lessen “oefeningen op basis van yoga”. En daarnaast  hebben er ook al deelnemers kunnen genieten van een heerlijke vegetarische maaltijd.  

We hebben voor al de genoemde activiteiten donaties mogen ontvangen en hiermee hebben we onze eerste goede doelen kunnen ondersteunen. We hebben gedoneerd aan het berenbos in Ouwehands dierenpark in Rhenen, zodat de beren een beter leven hebben in het prachtig aangelegde berenbos.

Daarnaast hebben we een donatie gedaan  aan Ramp Beiroet (explosie in augustus 2020).  

En er is een donatie gedaan aan Radhadesh (het spiritueel centrum in de Ardennen van de Hare Krishna gemeenschap). Namens onze stichting worden vandaag bloemen voor slingers en voor het versieren van het altaar verzorgd. Daarbij spreken wij onze dankbaarheid uit voor de kracht en energie die we het afgelopen jaar hebben mogen ontvangen om de stichting verder te ontwikkelen.  

Het was voor ons alle drie een heel leerzaam jaar met mooie herinneringen en veel nieuwe ervaringen. We ervaren het als een ontwikkelproces waarin we alle drie op onze eigen manier ons steentje bijdragen aan de stichting. We zijn dankbaar voor de ontmoetingen met mensen die geïnteresseerd zijn in onze activiteiten en de kerntaken van onze stichting (gezondheid, kennisontwikkeling en spiritualiteit). We willen daar dan ook graag in de komende jaren mee door gaan.  

Ben je nieuwsgierig geworden, neem gerust een kijkje op onze website (www.yogastudiolaksmi.nl) of neem contact met ons op.  

Lieve groeten namens het bestuur van stichting Yogastudio Laksmi.

Amar Prem, Bhavandeep en Nimrita