Zoeken in deze blog

donderdag 24 juli 2014

Innerlijk leven: God staat boven alle religies.

om shantih

Lieve lieve mensen,

Innerlijk leven:

 
Soms zijn er of komen er mensen in je hart terecht. 
Gewild of ongewild. En doe er dan maar wat mee. 
Houdt je deze mensen in je hart!!!!   Zet je ze uit je hart!!!! en kan dat!!!!   Heb je daarin een vrije wil!!!  
Neen: niet in wat er van bovenaf voor je gepland is.
Ja: wel hoe je met die situatie omgaat, want daar zit de groei in. 
Getest worden: Zak je af naar een lagere energie of ga je samen met degene  die in je hart zit naar een hogere energie.
En hoe ziet die hogere energie er dan uit.......

Mijn innerlijk leven:

Voor mezelf weet ik één ding zeker. 
Mijn innerlijk leven heeft me nooit in de steek gelaten. 
Heeft me nog nooit een hak gezet en als ik de lessen te moeilijk vond, omdat ik ze echt niet begreep, was de innerlijke wereld daar om bij me te zijn. 
Neen, niet als vlucht uit de werkelijkheid, maar als warme deken, totdat de innerlijke wereld tegen me zei: "Ben je er weer klaar voor, kom ga dan de wereld maar weer in". 
Je bent niet alleen, wij zullen er altijd voor je zijn.
En dan sta je weer op en ga je doen waar je voor op de wereld bent gezet.........

Je pakt de handen beet van die personen die op je pad gezet zijn, ongeacht kleur, ras, geloof, geslacht of leeftijd of welke achtergrond iemand ook maar heeft, want God staat naar mijn idee boven al de religies. 

Kamala
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uiterlijk leven

Als iemand een betaalde baan heeft, neem dan de verantwoordelijkheid om die baan naar behoren uit te voeren.
Heb je een uitkering:  Wees dankbaar en geef de maatschappij jouw inzet terug. Ons uiterlijk leven, dus ons leven in de maatschappij zorgt ervoor hoe wij onze karma opbouwen. 
Je leeft dus altijd in één van de 3 guna's of in een combinatie hiervan. 
Wij bepalen zelf hoe en in welke guna wij verblijven. 
De guna's zijn te beinvloeden door het voedsel wat je eet, met welke personen je omgaat....etc.etc.etc.

Spiritueel leven

Het spirituele leven, de innerlijke wereld, welke verbonden is met de hogere energie, vraagt ook om onze inzet.  
Ben je verbonden aan een religieus stelsel, ga dan niet freewheelen, maar volg de aanwijzingen vanuit de heilige geschriften die voor jou bestemd zijn vanuit die traditie.
En brengt dit jou niet naar je innerlijke wereld, laat het dan los en kies een ander pad. 

Sadhana: oefeningen doen

Doe vooral je sadhana. 
Doe je oefeningen want die zorgen ervoor dat je je karma uit kan werken. 
Die oefeningen gaan ervoor zorgen dat je in a-karma kan gaan handelen, waardoor je boven elk stelsel komt te staan. 
Dan krijgt God de kans om zich aan jou te laten zien.  
Als wij dan op het punt van overgave aangekomen zijn, is het niet meer mijn wil geschiede maar uw wil geschiede. 
Dan zeg je, alsjeblieft pak mijn hand, pak mijn leven, ik kan het niet alleen. 
En als God dan een persoon op je pad zet, (want God heeft niets anders dan mensen om te gebruiken voor Zijn doel), zet je hart dan open, en verwelkom deze persoon met heel je wezen en ga ervoor, totaal.

mantra:

Mantra beoefening wordt gezegd is de beste techniek voor dit tijdperk waarin wij leven. 
En de Maha-mantra is de meest geschikte om te gebruiken zeggen de geschriften.


Meditatie overdenking:

Een yogi heeft ooit dit eens gezegd:
In dit leven zijn er uitdagingen

Deze uitdagingen uitdagen, dat is belangrijk.
Hoeveel warmte en goedheid zit er in je??
Hoeveel warmte en goedheid wil je delen??

Hij zegt: er is een God....echt een God...en God die idioot is degeen die ALLES  van je overneemt, zelfs als je je eigen God wilt zijn, en dat ondanks het feit dat je het niet verdient.
Die ene God.
Hoe vaak heb je eenwording met elkaar gevoeld in de naam van God??
Hoeveel nabijheid heb je meegemaakt????
Hoe ontspannen ben je als iemand een fout maakt??
Waar zit je vriendelijkheid en mededogen in???

God en goddelijkheid en alle bla bla bla claims zoals spiritualiteit, yoga en wat nog meer van die bla bla bla staat geschreven op je voorhoofd en wat betekent dit nou eigenlijk????
Vraag je jezelf wel eens af..........

Wat heb ik geleerd??
Hoeveel mensen heb ik echt geknuffeld,
Hoeveel mensen die je niet mag heb je echt geknuffeld
Met hoeveel kinderen heb je vandaag gespeeld
Hoeveel mensen heb je vandaag blij gemaakt.
Ben je niet op zoek naar romantiek in plaats van liefde

Deze Yogi zegt:

Je moet zo bewust en zo gevend zijn, dat mensen moe worden van je gastvrijheid.
Sommige mensen hebben nooit de kans gehad om samen te zitten aan een andermans tafel. Hebben nooit de kans gekregen om samen van een bord te eten.
Hoevaak heb je nee gezegd als er openheid van je gevraagd werd.
Hoevaak stond je eigenbelang boven het belang van die ander....
Het gaat niet alleen om geven aan hen die vragen, maar ook aan hen die niet vragen.
Blijf geven.
Geven is onder andere het ontvangen van die ander in jou.
Geef die ander de ruimte. 
Zeg ja als je nee bedoeld. 
Maak van die ander geen armoedzaaier en/of een bedelaar.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
email: yogastudiolaksmi@hotmail.com