Zoeken in deze blog

vrijdag 20 mei 2016

Yogastudio: Informatie over het denk-"orgaan".

Om shantih

Lieve allemaal


de natuur weerspiegeld in het raam 
Toen ik nog in Langeweg woonde kwamen er gedachten boven drijven over het "orgaan" denken. 

Mooi onderwerp om dit eens in het licht te zetten.
Ik heb wel eens meer verteld dat mijn inwijding in de Soefi Beweging mij prachtige inzichten heeft gegeven, en vanuit deze hoek wil ik jullie meenemen naar onderstaande tekst.
Het is naar mijn idee een blogtekst die vol met meditatie-overdenkingen zit.
Veel lees en leerplezier toegewenst. Kamala

------------------------------------------------------------------------------

De wereld van het denken wordt ook wel eens het paleis der spiegels genoemd,





het heeft in ieder geval met de verschijnselen van weerspiegeling te maken.
Voor een mysticus is het denken een spiegel, of de spiegel nu schoon en helder of niet schoon en onhelder is.
Als de gedachten uit het denken overgebracht worden op de ander (dus een gedachte die valt op de andere spiegel) en de twee denkvermogens zijn op elkaar ingesteld (dus als de twee spiegels precies tegenover elkaar staan) weet de één precies wat de ander wil en/of bedoelt..
Dus op dat moment als dit gebeurt komt de volgende fase aan bod.
De fase van sympathie, Het is je hart welke jouw gedachten kleurt. Ben je liefdevol, haatdragend, jaloers, angstig.... dat bepaalt onder andere de kleuring van je gedachten.

Er is trouwens een prachtig gezegde welke in Perzie (nu Iran) gebruikt wordt:

"Wanneer twee harten één worden kunnen zij bergen verzetten". 


Is het makkelijk om dit doel te bereiken???
De Yogi's en Meesters die ik ontmoet heb, zeggen: "neen het is moeilijk".
Ze vertellen dat dit kan bestaan tussen mens en dier, maar dat het heel moeilijk is om zo'n  band tussen mensen tot stand te brengen.


Nimita en Kamala bij de naamgeving van Nimrita
Maar volgens mij is niets onmogelijk en het kan het zeker een prachtige les in je leven worden.....als je maar wilt.
Tot zover de overgeleverde kennis en wijsheid welke vanuit de Yogi's en Meesters tot mij is gekomen.

Heb ik die kennis in praktijk kunnen brengen????

Laat ik jullie eens meenemen naar een meeting met Babaji.
Ik zat tegenover hem in de ruimte waar Babaji aanwezig was.
Hij keek mij doordringend aan, maar wel met veel warmte en zei dit: 
Kamala, you and I we are very special, we are very blessed by God, but we shall never have "normal" lifes.
De weerspiegeling van Babaji op mijn functioneren in dit leven en de weerspiegeling daarvan in mijn hart waren en zijn prachtige groeimomenten, die me heel dierbaar zijn.

Ben nu op een leeftijd gekomen dat ik terug kan kijken en kan zien hoe ik mijn pad heb gelopen. 

Dit lopen heeft geleid dat  de yogastudio meer een "stille yogastudio" is geworden.
Er is een besloten groep in de Yogastudio die regelmatig bij elkaar komt.
Lichaamsoefeningen, kriya's en mantrameditatie beoefenen, dit alles om de spiegel van ons denken schoon te houden en/of   te maken.
Deze groep zal niet geopend worden voor buitenstaanders.
Tot nu toe rust de zegen van weerspiegeling op ons.
Wij zijn heldere spiegels die net zoals in een spiegelpaleis elkaars "zielenlicht" reflecteren.

Natuurlijk is er ruimte om een nieuwe groep of een nieuw samenzijn te maken, maar dat kan alleen maar als de spiegels die tegenover elkaar staan een schoonmaakbeurt krijgen, omdat er anders geen schone weerspiegeling  kan zijn.  Tot zover de yogastudio als instrument om aan jezelf te werken.

Maar de yogastudio staat ook open voor iedereen die gewoon even tot rust wil komen. 

Gewoon even weg van de snelweg, Het enige wat je  hoeft te doen is komen,  je rugzak even bij de poort neer te zetten. Een paar armen om je heen voelen, een kop thee drinken , wat aandacht krijgen en dan wat verkwikt weer naar buiten lopen.



En als je voldaan bent en wat terug wil doen.......(dat kan maar hoeft niet) staat er een pot in de hal voor onze projecten, daarmee ondersteunen wij onze Happy Home school in India mee en de projecten van Babaji die enorm goed en veel werk doet.

Tot zover deze tekst over het "orgaan" denken......

Dit onderwerp zal in de toekomst uitgebreid en/of aangevuld kunnen worden. Wat heeft magnetisme, dressuur  en bijv. wilskracht met ons denken te maken, maar dit alles dus voor een volgende keer.

Voor nu wens ik jullie alle goeds toe en heb je vragen en/of opmerkingen, laat het me weten.

Kamala


----------------------------------------------------------------------------------