Zoeken in deze blog

woensdag 3 januari 2018

kamala: familieleden overstijgen !!!!!!

om shantih

Lieve allemaal



Wat is het toch leuk om wat ouder te zijn. Waarom??? Omdat men (ik) dan terug kan kijken op zijn levensloop en vaak ziet men dan zaken die als een rode draad door iemands (mijn) leven lopen. Men kan dan het begin zien, maar ook al het einde.
Ervaringen die men (ik)   toen niet begreep, zijn nu als een open boek voor iemand in mijn positie.

Het is vandaag 20 december 2017 en ben vrij van allerlei zelfopgelegde plichten....Er zijn geen begeleidingen die ik hoef te doen, Geen asielzoekers te helpen. Geen kerstkaarten meer te schrijven, want die zijn al verzonden.
Hier zit ik dus met wat oude prenten voor me, waarvan ik me afvraag, ga ik ze wegdoen of niet.  Van één van die foto's die ik in mijn handen heb en al 40 jaar in mijn bezit is ga ik jullie iets over vertellen.

Ik wil jullie meenemen naar 1977. Mijn toenmalige man en ik en de 2 kindjes waren net vertrokken uit Rotterdam naar Zevenbergen.
Daar was het de eerste keer dat er een situatie ontstond waar ik in besefte, dat ik alleen verder moest, zonder familiebanden.
Mijn moeder, trouwens vandaag haar geboortedag zou vandaag 92 jaar oud geworden zijn. Maar zij werd maar 43 jaar oud.
Maar terug naar Zevenbergen, daar begon op mijn 28e leeftijd eigenlijk mijn volwassen leven en mijn persoonlijke ontwikkeling.

Ik was een naïeve, beschermde opgevoede jonge vrouw, die eigenlijk alleen maar ervaringen had verkregen met de ziekte kanker in mijn familie en mijn schoonfamilie. Er zat een hele dikke laag van verdriet, ziekenhuizen en sterfgevallen om mij heen. Maar er zat een kracht en licht in mij welke nog geen kans had gekregen om zich te laten zien. Maar de ontwikkeling kwam met volle teugen tot bloei en was nu achteraf gezien niet meer te stoppen.

Eén van mijn eerste ervaringen in Brabant wil ik graag met jullie delen.
vajra (basis) goeroe uit de Tibetaanse traditie
Ik liep te winkelen bij Vroom en Dreesman in Breda en ik liep op de boekenafdelingWinkelend kwam ik met een schok stil te staan bij een standaard met boeken en begreep niet wat er in mij gebeurde.
Ik keek naar een boek, pakte het op en keek bladerend in dat boek, totdat ik bij de naast geplaatste foto terecht kwam. Plots liepen de tranen over mijn wangen. Echt tranen hoor. Wauw wat gebeurde daar. Ik klapte het boek dicht en liep weg en de stroom tranen hield op. Ik was zo onder de indruk van het gebeurde dat ik terugging naar de boekenafdeling. Hetzelfde gebeurde weer....pakte het boek beet, en weer liepen de tranen over mijn wangen.   
Dit heb ik daarna nog 2x gedaan.
Heb het boek toen aangeschaft.

Ik kwam er mee thuis en toen kon ik niets met de inhoud van het boek. Wel heb ik toen de foto eruit gescheurd en het boek weggedaan.
De foto die ik nu dus weer in mijn hand heb maakt op mij nog net zo'n indruk als 40 jaar geleden, alleen zijn er nu geen tranen, maar een blij gevoel in mijn hart.

Na ongeveer een maandje na bovenvermelde situatie  kreeg ik 3 belangrijke boeken in mijn bezit.
  1. een boek uit de Veda's  (hindoeisme)
  2. een boek uit de Islam    (sufi richting)
  3. een boek uit het Christendom.
Deze 3 boeken zijn ook nu nog een leidraad in mijn leven.


20 jaar later kwam Mahamandalahwar 1008 vajra guru in mijn leven en hij was het die mij vertelde dat hij zolang naar me had gezocht.  Deze guru heeft een  kroon op mijn leven gezet en ik ben hem daar eeuwig dankbaar voor. Het was niet makkelijk om alle hoeken van mezelf te onderzoeken maar nu ik terug kijk kan ik niet anders zeggen dat hij gelijk heeft gehad toen hij mij vertelde. Kamala we will never have normal lives, we are very blessed. 

Als mijn moeder niet was overleden 4 uur na het overlijden van mijn toenmalige schoonvader (ik was toen 19 jaar oud )  en eigenlijk iedereen van de familie kwijt raakte daardoor, zou mijn leven er heel anders hebben uitgezien. Dan was ik een onderdeel van de familie gebleven en had ik deze niet kunnen overstijgen.  Ben een mooi instrument geworden van de innerlijke wereld en mag soms heel mooie dingen ervaren. Iets wat ik jullie ook graag toewens.

Ik (Srimati Kamala-devi dasi) kortweg Kamala genoemd heb Stichting Laksmi  opgericht. Een centrum voor gezondheid, spiritualiteit en kennisontwikkeling. 
Er zijn geen "groepen" waar men zich bij kan aansluiten, dat is ook niet gewenst als je aan jezelf wil werken. (innerlijke school) Wel is de mogelijkheid om in Oudenbosch te komen studeren en/of te mediteren. Individuele afspraken vinden hier ook plaats
Naar wens kunnen afspraken gemaakt worden voor les, meditatie, voordracht, persoonlijk advies of shiatsu-behandelingen of anderszins. Bij iemand thuis, alleen of met anderen. In een openbare ruimte, in een spiritueel centrum, in scholen enzovoorts.
Het aantal deelnemers is niet zo belangrijk. De kwaliteit van de bijeenkomst is belangrijker als de kwantiteit. Eenmalige of regelmatige bijeenkomsten behoren tot de mogelijkheden.

Jullie zijn van harte welkom en kunnen contact met mij (ons) opnemen
Moge de zegen van de Meester ook op jullie rusten. 
Kamala
----------------------------------------------------------------------