Zoeken in deze blog

zaterdag 13 januari 2018

Kamala: Pad van inwijding lopen...

om shantih
Lieve allemaal,

Ik wil jullie meenemen naar het begin van mijn taak en het openen van mijn innerlijk leven. (40 jaar geleden).
Er is al een blogtekst geschreven over het overstijgen van familiebanden. welke nodig was voor mij om verder te lopen.



De sturing van binnenuit ging verder. Er was een visioen, en dit zag ik gebeuren.
Zag letters getypt worden:  eerst de letter e, toen de letter s, daarna de letter o, daaropvolgend de t en het ging verder met de letter e, r, i, s, c, h, e……er volgende een spatie en werd het volgende woord getypt. De letters g, e, m, e, e, n, s, c, h, a, p vormden weer een woord. Dat was alles, niets meer en niets minder. En daar stonden dan de 2 woorden.

Esoterische Gemeenschap

Ik zat met een schok rechtop in mijn bed en had zoiets van……..!!!! esoterische gemeenschap?????? De vraag wat is een esoterische gemeenschap heb ik in de loop der jaren daarna aan verschillende personen voorgelegd en gevraagd wat het volgens die persoon of groepering betekende. Heb het toen ook gevraagd aan leerkrachten behorende bij  de Yoga en Vedanta die ik toen kende. Gevraagd aan mensen uit kerkgemeenschappen die op mijn pad kwamen en niemand kon het me uit leggen …… Wel waren er wat gesprekken over de vraag die gesteld was, maar het antwoord kwam meer vanuit hun hoofd en vanuit hun opleidingen dan vanuit hun realisaties, dus vanuit hun hart. Heb het in de loop van de jaren daarna maar losgelaten om meer duidelijkheid te krijgen vanuit de uiterlijke wereld. 


Maar mijn vraag blijft bestaan...welke personen maken deel uit van die esoterische gemeenschap ???, betekent het vertrouwen hebben in dat wat geen vorm heeft. Vertrouwen hebben in een hogere leiding??? 
Mijn antwoord is ja, er is geen andere keus. ………

Nu in mijn 68e jaar, 40 jaar na die ervaring met de letters en de 2 woorden,  ga ik het een beetje begrijpen…. 

Maar toch komt soms de vraag boven drijven…….
"ben ik lid van een esoterische gemeenschap of sta ik onder bescherming van een esoterische gemeenschap" Ik weet bijvoorbeeld dat er hooggerealiseerde Meesters, Yogi's zijn die onder andere in de Himalya bij elkaar komen om te mediteren, kriya's doen om zo de wereld te helpen via de leerlingen die ze benaderen.  

Ik heb jullie ook al verteld over het feit dat Brahmanistha, Parivrajaka, Junapithadhikari, His Holiness 1008 Shri Shri ....(babaji), Mahamandalesvare of Juna Akhara, hoofd van de naked baba's en mysticus uit India in mijn leven kwam, of ik in zijn leven, hij vertelde mij enkele jaren na onze ontmoeting vlak voordat wij fysiek uit elkaar gingen dit.........
Kamala, wij Yogi’s praten met elkaar zonder  elkaar fysiek te zien.  En dat is precies wat er gebeurt in een esoterische setting. Dat is iets waar ik wel achter ben gekomen. (Soms is het nodig om elkaar een tijdje te zien om verder te komen) En soms is het nodig om elkaar los te laten en ja, ik sta onder een prachtige bescherming. 

Mijn taak is het om een brug te slaan tussen het Oosten en Westen. Een brug te maken in mensen die vanuit hun denken (uiterlijk leven) naar  hun hart willen gaan. (innerlijk leven)  Mag en kan mensen meenemen vanuit de uiterlijke wereld naar de innerlijke wereld. Dus het gezegde niet van de wereld te zijn maar in de wereld te staan, tot een realiteit te maken.

Maar weet we worden allemaal getest……zowel ik als de personen die op mijn pad gezet werden en worden en welke tot mijn “taak” behoren. Soms slagen we wel en soms slagen we niet voor de aan ons gegeven individuele testen. 
Als we niet geslaagd zijn is er een Nederlands gezegde "Na vallen weer opstaan" en met opgeheven hoofd verder lopen. Dat zou vandaag ook mijn raad en advies zijn. Blijf geloven dat je nooit zonder bescherming en leiding bent. Sta op en wandel.

Lieve mensen, moge de zegen van God en de Meesters op jullie rusten voor nu en altijd. 
Kamala

p.s. Heel onverwachts na het schrijven van dit blog kwam onderstaande video naar me toe. Toeval of niet????


----------------------------------------------------------------