Zoeken in deze blog

vrijdag 27 oktober 2023

Mijn nieuwe kijk op de eed van Hippocrates

Om shanti

Lieve allemaal

Bij mijn opleiding tot verpleegkundige-A en mijn beëdiging als natuurgeneeskundige en medisch shiatsu therapeute bij de VNT en bij de Ring kreeg ik onderstaande brief met daarin de eed van Hippocrates.  Toen dacht ik dat ik het begreep en heb geen belofte uitgesproken maar gezweerd op de voorgelezen eed.

Nu is het belangrijk dat als je vragen hebt waar je antwoord op wilt hebben je stil moet zijn en in jezelf moet duiken om het antwoord te vinden....., of als er iemand in je nabijheid is die hoger opgeleid of gerealiseerd is in kennis , om die vraag aan die persoon te stellen.

Of deze mensen bereid zijn om je vraag serieus te nemen en/of bereid zijn je te ontvangen is een ander verhaal. Als men ja zegt is het duidelijk, als men neen zegt is het duidelijk en de derde mogelijkheid is dat geen bericht ook bericht is, toch en is het ook duidelijk.

Nu terugkomend op deze eed die ik afgelegd heb.....

Ik zit hem nu na jaren en jaren weer te lezen en vond er stukjes in welke in mijn begin jaren niet aan de orde waren of mij er niet van bewust was .....Het blijkt nu een meditatie waard te zijn....

Hieronder zal ik de brief met de eed van Hippocrates erin die ik in het verleden kreeg, voordat de eed werd afgenomen hieronder plaatsen. Misschien is de inhoud van deze eed U bekend......maar voor degene die het niet kennen is het fijn om het eens te lezen.

Moge de zegen van de Meesters op ons alle rusten.   Lieve groet Kamala

-------------------------------------------------------------------------------------


Kamala(oprichtster van Yogastudio Laksmi, Stichting voor Gezondheid, Kennisontwikkeling en Spiritualiteit. Wil je meer over de achtergrond hiervan weten kijk dan op www.yogastudiolaksmi.nl
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------