Zoeken in deze blog

dinsdag 26 november 2013

Oefening: Anjali mudra, een mooie manier om te groeten

om shantih

Hallo lieve allemaal,

Hier een brief die geschreven is in juni 2004 als antwoord op een paar vragen die gesteld werden aan mij . Ik kwam deze brief weer tegen en de inhoud is nog steeds actueel. Wil de inhoud van deze brief wel met jullie delen, dus hier komt het:

Om Shantih
L..

Om Shanti is het begroeten van God in jou.
Dus als je iemand ontmoet die ook een geestelijk pad loopt groet je altijd eerst de innerlijke leraar in de andere persoon en dan pas de persoon zelf.
Jouw innerlijke leraar (de paramatman) en mijn innerlijke leraar (de paramatman) en de paramatman in anderen is gelijk aan elkaar.
Het mijn taak om jullie innerlijk naar buiten te brengen via rituelen en symbolieken, dus daarom leer ik jullie deze les.

In de uiterlijke wereld zeggen zowel dikke vriend(innen) of personen die je wat oppervlakkiger kent Hoi tegen elkaar als ze elkaar ergens tegen komen.
Personen die in de Yoga hun persoonlijke leven handen en voeten willen geven zullen dit nooit tegen elkaar zeggen.

Dit begroeten met de Anjali-mudra  is een training in je sadhana (spirituele lessen).
Eerst wordt er met veel liefde en respect naar elkaar 

Namaste, 
Om Shanti, 
Hare Krsna,
Hare bol gezegd.

Het zou nooit in mij opkomen om hoi te zegen tegen welke leraar dan ook, op welk niveau hij of zij zich bevindt.
Als een Leraar en/of Meester mij benaderd en/of contact met me opneemt, zal ik altijd met veel respect zijn/haar liefde in ontvangst nemen, dus als de Paramatman in iedereen zit, is dus iedereen een prahbu, een meester. 
De reden hiervoor is, dat iemand uit het innerlijke leven je echt vooruit kan helpen met het bewandelen op jouw eigen pad. Iemand vanuit die fase is een zegen in je leven.

Als ik hoi zou zeggen tegen zo'n iemand zou het betekenen dat ik mijn niveau op hem/haar projecteer. Op dat moment zou ik niet geschikt zijn om verder te lopen op mijn pad, omdat ik dan op geven sta en niet op ontvangen.
Hoop dat je met deze uitleg uit de voeten kan....

Kamala
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
email: yogastudiolaksmi@hotmail.com