Zoeken in deze blog

zaterdag 16 oktober 2021

2021: Plant bomen zeggen de Yogi's. Zorg voor de bomen zegt de Universiteit van Vlaanderen

Om shanti

Lieve allemaal

Yoga zonder Yogi's in mijn leven is ondenkbaar. Ze waren fysiek in mijn leven, Ze zijn op energieniveau in mijn leven....Uiterlijk omgang hebben met Yogi's heeft zijn voor- en nadelen….Op energieniveau omgang hebben met Yogi's heeft ook zijn voordelen en nadelen.    


                                        Varanasi in India bij een brahman 2013                                           

Toen ik in 2000 in het leven van "mijn Babaji" binnenstapte gebeurde er van alles in mij en rondom mij. Nu 21 jaar later met in mijn rugzak heel veel ervaringen rijker ga ik steeds beter begrijpen dat ieder van ons zijn of haar eigen rol moet spelen in de periode dat we op aarde rondlopen. Babaji's wereld was toen voor mij als Nederlandse vrouw veel te groot en niet te overzien. Liever klein maar fijn dan opgaan in een groot geheel waarin ik mij toen verloren zou voelen. Laat mij maar een bruggenbouwer zijn in Nederland voor die personen die nog niet genoeg kennis hebben over wat een Yogi of een Sadhu is.

Wat zegt Babaji over zijn taak op aarde en welk advies geeft Babaji ons mee vanuit zijn visie. Dit is wat hij zei:

Als een Saint en Sadhu is het mijn taak en mijn karma om Moeder Aarde te beschermen. Dit doe ik onder andere door Puja's, yajna en  niscam seva uit te voeren met als doel de 5 elementen tot mijn terrein te maken en te beheersen.



          yajna---- afkomst onbekend......                                                                 nityananda baba (niet mijn babaji)

Verder vertelde Babaji dat wij hier op aarde zijn voor verschillende redenen en voor verschillende taken. Of je nou een heilige bent, een arts, een werknemer, een huisvrouw of wat dan ook we moeten allemaal goeie activiteiten ontwikkelen in ons leven en deze goeie activiteiten met respect uitvoeren of met anderen delen.

Mijn advies zei Babaji is om Moeder Aarde bomen terug te geven welke wij uit haar grond hebben gehaald.

Het ontbossen zorgt ervoor dat de aarde opwarmt en dat is niet goed. (De Yogi's maakten zich allang voor 2000 zich grote zorgen over het smelten van het ijs in de Himalaya. Yogi's doen bepaalde kriya's in de Himalaya waardoor ze grote genezers en zieners worden. Kwaliteiten ontwikkelen waarmee ze de aarde kunnen behoeden voor grote gevaren. ) Babaji probeert iedereen aan te zetten hem maar ook andere Yogi's te volgen in hun doel om bomen te planten niet alleen in hun land India maar ook in andere landen en dit als doel de atmosfeer te reinigen en ook mede daardoor voor schoon water te zorgen. De boodschap is zeker bij mij aangekomen. Mijn eerste boom heb ik 19 jaar geleden geplant in Zevenbergen.   Met de Yogagroep en hun kinderen bomen en struikjes geplant in Ossendrecht in het gebied van onze lieve vrouwe Huis ter Duin. En binnenkort wordt er een boom geplant bij het Maria kapelletje in Terheijden

Nu weet ik dat een grote groep mensen zich door onwetendheid afzetten tegen yoga daarom zal ik onderstaand een video plaatsen van de universiteit van Vlaanderen welke gaat over klimaatverandering en over het hebben van bomen in de natuur.



Tot zover deze blogtekst. Heb je vragen en/of reacties stuur me dan een mail en ik zal hem/het zeker lezen. Moge de zegen van de Meesters ook op jullie rusten en ik wens jullie een fijn leven toe

-------------------------------------------------------------------------------------------
   contact Kamala

  







Op 14 maart 2020 heb ik het stokje neergelegd van yogastudio laksmi (stichting)

Yogastudiolaksmi is overgenomen door Bhavandeep, Amar Prem en Nimrita, 

Hun website is www.yogastudiolaksmi.nl


link: douchen met koud water