Zoeken in deze blog

donderdag 24 maart 2016

Groepsleden: Therapeut, healer, spiritueel healer (Amar Prem)

om shantih

Lieve allemaal

In de thema avond van januari 2016 hebben wij het onderwerp healing onder de loep genomen. Voordat we dit thema zouden gaan behandelen, had ik de tekst eerst laten lezen. De reactie van Amar Prem  op de blogtekst staat onder haar foto. Voor mij gaf het een goede start voor de avond.

hier de link : Therapeut,Healer, Spiritueel healer
zie ook de reactie van Bhavandeep, Bhajanpreet, Nimrita

Kamala
------------------------------------------------------------------------------------
Amar Prem kwam na de bevalling met Merel deelnemen aan de thema avond

Om shantih

Lieve Kamala

Bij deze stuur ik je mijn reactie op jouw stuk om te bespreken op de thema-avond as. dinsdag.
Toen ik het stuk las, dacht ik als eerste dat het een duidelijk stuk was en dat het verwoordde wat je ons al vaker hebt verteld.

Het is de afgelopen jaren vaak aan de orde geweest dat er een verschil is tussen therapeuten en mensen die vanuit hun hart werken, healers.

In eerste instantie vond ik het stuk wat "hard" overkomen, zo van wat therapeuten doen is niet goed. Maar later in het stuk wordt dit ook wel genuanceerd.
En je schrijft ook, alles is goed als je er maar goed bij voelt.

Maar volgens mij wil je er ook mee zeggen (maar dat is mijn interpretatie) dat het op zich prima is om naar een therapeut te gaan als dat op dat moment goed voelt, maar dat het is iets anders is dan een healer.
En dat als een therapeut zegt dat hij of zij spiritueel bezig is, dit niet altijd zo is.
Omdat er meer vanuit het hoofd dan vanuit het hart wordt gewerkt en dat men zich vaak afsluit voor een cliënt.

Ik ben zelf opgeleid tot coach en zal ook mijn weg moeten gaan vinden in dit vak en hoe ik het beste met mensen om kan gaan en ook hoe ze te begeleiden.
Dit stuk leert me, naast alle eerder opgedane kennis hierover, dat ik me altijd bewust moet zijn hoe ik naar mijn cliënt kijk, hoe ik ze benader en hoe ik ze het beste kan helpen.

Dat ik moet proberen vanuit mijn hart te werken en niet vanuit mijn hoofd.
Tot dinsdag, dan is er vast weer veel over te praten.
Fijne avond en nog veel liefs.
Amar Prem.

-------------------------------------------------------------------------------------
Iets doneren voor  onze projecten???  Graag