Lieve Kamala, Langeweg, 17-6-2012
Dat weet ik nu, maar in het begin, toen ik voor het eerst bij je kwam om de vollemaan meditatie te doen, was het heel anders dan nu.
Ik weet nog goed dat ik meer van binnen naar buiten keek, vooral naar anderen, hoe zij het deden en vooral hoe jij het deed tijdens de aarti.
Maar diep van binnen voelde ik wel een gevoel van rust en stilte.
En ook tijdens de mantra ervoer ik wel dat er iets gebeurde diep van binnen.
Maar het offeren en bij het altaar je moment nemen, dat was erg onwennig voor me.
Als ik nu terug kijk is het wel een wereld van verschil.
Nu ervaar ik ook een andere energie als toen in het begin. Je kan echt merken dat de groep gevorderd is en dat de energie daardoor ook verder gevorderd is en dat we meer op hetzelfde niveau zitten
Ook overdenk ik nu beter als in het begin mijn moment van offeren en wat te vragen bij het altaar en kijk ik niet meer naar de anderen maar sluit ik mijn ogen en chant ik de mantra zachtjes mee. Of als er geen mantra gereciteerd wordt doe ik mentaal de Hare Krsna Mantra.
Ook merk ik dat er steeds naartoe leef dat als de volle maan er wee aankomt dat weer een soort van nieuw begin is van een nieuwe periode.
We hebben het tijdens de afgelopen thema-avond erover gehad om de vollemaanmeditatie te leren te visualiseren, maar ik hoop dat we nog lang zo kunnen doorgaan met de groep
Lieve groet Bhavandeep.
Wilt u reageren op deze blogtekst dat kan, stuur een mail naar de yogastudio.
-----------------------------------------------------------------------------------
wilt u ons steunen bij onze projecten???? heel graag

