Lieve allemaal
Van de week schreef ik een blogtekst over het feit of we wel in Houten zouden aankomen, met betrekking tot de demonstratie van de boeren.
Om 8.00 uur zijn we uit Langeweg vertrokken via Terheijden naar de A2 richting Houten.
Op de A2 liep het wat vast en werden wij omgeleid door een gebied naast de A2, waarvan wij alle vier vonden dat het een kadootje was dat wij die omweg moesten maken. Wat een mooie omgeving zagen wij en wat hebben wij ervan genoten. Staande voor een brug kwamen wij dan eindelijk 5 boeren tegen op een traktor. Hoe dan ook, we kwamen een uur later in Houten aan . De sfeer in de auto was goed en gezellig en wij stonden ook achter de demonstratie van de boeren. Later op de avond zagen wij op de tv hoe druk het was geweest en hoeveel boeren er aan deel hadden genomen.
In Houten in de expohal begon dus het volgende traject van die dag, het bezoek aan Mother Amma.
Toch was er voor ons bezoekers een onverwacht hoogtepuntje te beleven.
De darshan (dus het knuffelen door mother Amma) werd stilgelegd, Er kwamen artsen, directieleden van de universiteit Twente naast mother Amma zitten , er werd een tafel neergezet en papieren opgelegd en ook artsen uit India en uit de universiteit in India kwamen aan de andere kant naast mother Amma zitten.
Er was een speech waarin uitgelegd werd dat de Universiteit van Twente en de Universiteit in India een intentieverklaring hadden uitgewerkt om samen te gaan werken en samen bepaalde zaken in het licht te zetten en verder onderzoek op verschillende gebieden uit te werken. Dit werd het moment om de papieren gezamenlijk te ondertekenen door Mother Amma en door ???? van de universiteit uit Twente.
Dus lieve mensen als jullie het idee hebben dat Yoga, Meditatie, charity een zachtgekookt eitje is, hebben jullie het toch mis.
Deze intentieverklaring laat zien, dat zowel India en Nederland staan voor waar zij in geloven.
Ik spreek dus mijn wens voor hun uit, dat er een mooie samenwerking gaat komen op veel terreinen..
na het ondertekenen van het document door beide partijen, werd alles wat neergezet was, weer opgeruimd en ging de darshan (dus het knuffelen van Mother Ammaaan de mensen) weer door.
Natuurlijk hebben wij na onze ontvangen knuffel en gefluister van een mantra in ons oor en het gekregen bloemblaadje en/of snoepje..........ons verplaatst naar de andere hal. Daar hebben wij lekker chai gedronken en heerlijke Indiase hapjes gegeten en zijn daarna weer naar huis teruggekeerd.
De terugreis liep vlotjes en prettig. Kamala
--------------------------------------------------------------------------------------
Hier nog wat impressiefoto's van deze dag.
------------------------------------------------------------------------------------
Met deze manier van inzicht voldoen we zeker aan de doelstellingen van onze Stichting.
Onderstaand wat links over onze ervaringen met mother Amma.mother amma
2015 mother amma en amar prem
2016 bezoek mother amma
2019 mother amma en demonstratie boeren in nl










