Zoeken in deze blog

Posts gesorteerd op relevantie tonen voor zoekopdracht mother amma. Sorteren op datum Alle posts tonen
Posts gesorteerd op relevantie tonen voor zoekopdracht mother amma. Sorteren op datum Alle posts tonen

vrijdag 18 oktober 2019

2019 Universiteit Twente versus Amma

Om shantih

Lieve allemaal

Van de week schreef ik een blogtekst over het feit of we wel in Houten zouden aankomen, met betrekking tot de demonstratie van de boeren.

Om 8.00 uur zijn we uit Langeweg vertrokken via Terheijden naar de A2 richting Houten.
Op de A2 liep het wat vast en werden wij omgeleid door een gebied naast de A2, waarvan wij alle vier vonden dat het een kadootje was dat wij die omweg moesten maken. Wat een mooie omgeving zagen wij en wat hebben wij ervan  genoten. Staande voor een brug kwamen wij dan eindelijk 5 boeren tegen op een traktor. Hoe dan ook, we kwamen een uur later in Houten aan . De sfeer in de auto was goed en gezellig en wij stonden ook achter de demonstratie van de boeren. Later op de avond zagen wij op de tv hoe druk het was geweest en hoeveel boeren er aan deel hadden genomen.


In Houten in de expohal begon dus het volgende traject van die dag, het bezoek aan Mother Amma.



Net zoals andere jaren was het goed georganiseerd. Het is altijd fijn voor mij om daar te zijn.
Toch was er voor ons bezoekers een onverwacht hoogtepuntje te beleven.
De darshan (dus het knuffelen door mother Amma) werd stilgelegd, Er kwamen artsen, directieleden van de universiteit Twente naast mother Amma zitten , er werd een tafel neergezet en papieren opgelegd en ook artsen uit India en uit de universiteit in India kwamen aan de andere kant naast mother Amma zitten.

Er was een speech waarin uitgelegd werd dat de Universiteit van Twente en de Universiteit in India een intentieverklaring hadden uitgewerkt om samen te gaan werken en samen bepaalde zaken in het licht te zetten en verder onderzoek op verschillende gebieden uit te werken. Dit werd het moment om de papieren gezamenlijk te ondertekenen door Mother Amma en door ???? van de universiteit uit Twente.
Dus lieve mensen als jullie het idee hebben dat Yoga, Meditatie, charity een zachtgekookt eitje is, hebben jullie het toch mis.
Deze intentieverklaring laat zien, dat zowel India en Nederland staan voor waar zij in geloven.

Ik spreek dus mijn wens voor hun uit, dat er een mooie samenwerking gaat komen op veel terreinen..
na het ondertekenen van het document  door beide partijen,  werd alles wat neergezet was, weer opgeruimd en ging de darshan (dus het knuffelen van Mother Ammaaan de mensen)  weer door.


Natuurlijk hebben wij na onze ontvangen knuffel en gefluister van een mantra  in ons oor en het gekregen bloemblaadje en/of snoepje..........ons verplaatst naar de andere hal. Daar hebben wij lekker chai gedronken en heerlijke Indiase hapjes gegeten en zijn daarna weer naar huis teruggekeerd. 



De terugreis liep vlotjes en prettig. Kamala

--------------------------------------------------------------------------------------

Hier nog wat impressiefoto's van deze dag. 



------------------------------------------------------------------------------------


Met deze manier van inzicht voldoen we zeker aan de doelstellingen van onze Stichting. 
Onderstaand wat links over onze ervaringen met mother Amma.
mother amma
2015 mother amma en amar prem
2016 bezoek mother amma
2019    mother amma en demonstratie boeren in nl 


zondag 6 november 2016

Wat je moet weten over vragen stellen en antwoorden krijgen.

om shanti

Lieve allemaal




Een van de belangrijkste onderdelen op het lopen van een mystiek, spiritueel en/of religieus pad is het leren vragen stellen. 
-------------------------------------------------------------------------------------
Nu wordt er verteld dat alle kennis in ons zelf zit, maar dat je wel een vertrouwenspersoon en/of leraar moet hebben om deze kennis in jezelf  los te maken. Boekenwijsheid is belangrijk maar het brengt je niet tot realisatie van de kennis. Praktijk en kennis moeten dus hand in hand lopen. 

Het spiritueel shoppen kan men ook plaatsen onder het kopje: vragen stellen.
---------------------------------------------------------------------------------------
Als men niet de goede vragen stelt en de mensen niet die antwoorden krijgen die ze willen horen raken ze teleurgesteld. Deze teleurstelling wordt dan geprojecteerd op anderen maar projecteren deze teleurstelling de meeste tijd niet op zichzelf.
Dit projecteren kan zijn op bepaalde wegen die ze bewandelen of in de methoden van de Meesters en/of leraren of die personen die daarvoor bevoegd zijn om lessen er ervaringen over te dragen.
De oefeningen die ze aangereikt krijgen geven volgens hen dan niet het gewenste resultaat en je ziet dan dat ze een andere oefening willen hebben. 
Als ze die dan volgens hen niet krijgen, waar trouwens vaak een reden voor is, gaan ze op zoek, naar iets wat ze vinden dat beter bij hun past.

Ze willen snelle of snellere resultaten ervaren. Zo ontstaat het spiritueel shoppen. Ze gaan van de ene leraar naar de andere leraar en/of instelling en raken zo de weg kwijt. Dit geldt zeker als het om religie en/of spiritualiteit gaat. 
Het kan ook zijn dat ze niet die antwoorden krijgen omdat ze niet aan de voorwaarden van het vragen stellen voldoen.

Wat wordt er verteld door  hoog gerealiseerde meesters.????? 
--------------------------------------------------------------------------------------
Dit is wat er gezegd wordt, niet alleen door de Meesters maar het wordt ook bevestigd in gezaghebbende geschriften, zoals bijvoorbeeld de Veda's. 

Kennis ontvangen zonder dat er een betaling plaatsvindt, kan wel, maar de kennis zal dan het ene oor in en het andere oor uitgaan. Zodra er een wisselwerking in energie ontstaat, zal de kennis in het hart worden ontvangen en dan vindt er een realisatie plaats. De overdracht is daar.
Dus er moet iets tegenover staan. Dit kan zijn in de vorm van:

Inspanning
Zuiverheid
Overgave
Of het geven van een donatie aan projecten van degene waar ze kennis en inzichten van krijgen.
Of het ondersteunen in het levensonderhoud van de leraar.

Realisaties op het spiritueel pad kunnen niet gekocht worden.........dat is één ding wat zeker is, het is een gift vanuit een hogere energie. 
Tot zover iets over vragen stellen. 

Het kan zijn dat je een reactie wilt geven of dat er een vraag over dit onderwerp is. Stuur dan een mail naar de yogastudio.

Advies en meditatie oefening met mother Amma als meditatie object.
----------------------------------------------------------------------------------------
Zijn jullie ooit wel eens naar Mother Amma geweest ????, als het neen is, dan zou ik jullie zeker aanraden om haar volgend jaar te bezoeken als ze in Houten aanwezig is.
Zij is het grote voorbeeld wat hierboven wordt beschreven. 
Je gaat niet naar haar toe om te geven, je gaat daar naar toe om de les van ontvangen te ondergaan. 
Er wordt niets aan jou en/of van jou gevraagd. 
Mother Amma zit daar omdat het haar taak is om liefde te delen. 
En mijn God, wat is zij een voorbeeld hoe een taak uitgevoerd kan/mag worden.


Maar als je gaat, stel dan goeie vragen aan jezelf...
Waarom ga je??
Hoeveel inspanning moet je leveren om daar te komen????  
Hoeveel zuiverheid zit er in je motief om te gaan??
Wil je en kun je een donatie geven???. 
Is een donatie geven in jouw geval heilzaam voor je ontwikkeling..??                                                                 

                                                                                                     
Maar er is ook een ander aspect aanwezig, waar men over na moet/kan denken.  De organisatie die het mogelijk maakt dat mother Amma naar Nederland kan komen. 
Want laten we eerlijk zijn, een expohal afhuren en al de faciliteiten die betaald moeten worden, moeten ergens vandaan komen, toch .....en zou het eerlijk zijn tov alle vrijwilligers om geen donatie aan de organisatie te geven.......... 
De vraag is dan: "Welke bijdrage zou jij kunnen leveren, materieel of immaterieel??".
Dit zijn vragen die belangrijk zijn om te beantwoorden. 

Deze vragen gelden natuurlijk niet alleen voor het bezoek aan Mother Amma, maar bij elke gelegenheid als je ergens naar toe gaat. 

Darshan bij Mother Amma
-------------------------------------------------------------------------------------
Dit jaar zijn Bhajanpreet en Nimrita voor de eerste keer mee geweest. Harvinder was voor de 2e maal aanwezig bij Mother Amma. Zij waren alledrie overdonderd door wat zij aan ervaring mee maakten. Alledrie hebben ze niet verstaan wat Mother Amma in hun oor sprak.




Toen Mother Amma mij in haar armen nam, fluisterde ze ook iets in mijn oor.
--------------------------------------------------------------------------------

Ditmaal verstond ik wat ze zei maar wist nog niet wat het betekende, ben dit op gaan zoeken en dat wat ik als uitleg vond wil ik met jullie delen.
Hier de uitleg.

Hi Malini, Hi Malini, Hi Malini



I'm Krishnam
I must tell you
You are so beautiful
No one could have seen such a beauty in a beauty
and I 'm in love with you

Er is nog een andere uitleg
Malini will be surrounded you as a garland.

Wat een bericht om te ontvangen. Werd er stil van.





Zegeningen ontvangen
-----------------------------------------------------------------------------------
Heb de laatste paar maanden al zoveel zegeningen ontvangen, het kan niet op. Het huis welke ik in augustus dit jaar mocht betrekken is een zegen voor iedereen die op bezoek komt. De omgeving geeft zoveel positieve energie en werkt zeker genezend op lichaam en geest op iedereen die bij mij over de vloer komt. 
Het is een grote hulp bij mijn taak om mensen te ontvangen.

Tot hier deze blogtekst, ik wens jullie vanuit Oudenbosch een mooi, gezond leven toe.

Kamala
-------------------------------------------------------------------------------------
Telefoon: 0165-326390

woensdag 9 oktober 2019

Mother Amma versus Boerendemonstratie

om shantih

Lieve allemaal





De Nederlandse boeren zijn ten strijde gegaan tegen beslissingen die de regering ten koste van hun broodwinning willen maken.
Nu hebben beide partijen denk ik wel een visie waar ik me een klein beetje in kan vinden, alleen om heel eerlijk te zijn heb ik te weinig kennis om een echte mening hierover te hebben.

Wat heeft deze blogtekst met mother Amma in Houten te maken.   Ik kreeg het verzoek om met wat mensen naar haar darshan in Houten te gaan en wel op 16 oktober as.
Ik vind de sfeer daar fijn, gewoon omdat dit te maken heeft met mijn gevoelens tov India. Het is ook fijn om een dagje met gelijkgestemde personen daar aanwezig te zijn...….

Maar vanochtend kreeg ik een berichtje van Nimrita...
Vind het leuk om onze berichtjes hierover met jullie te delen.

Kamala

-------------------------------------------------------------------------------------

Nimrita schreef: Ivm de geplande acties van de boeren op woensdag de 16e,  dacht ik, is het misschien handiger om op dinsdag de 15e naar moeder Amma te gaan.

Kamala: er staan op de 15e afspraken gepland die ik niet kan verzetten.....de boeren gaan naar Den Haag en wij de andere kant op....toch???

Nimrita: Ze verwachten chaos in heel de randstad, ik weet nooit goed of Utrecht daar nu bij hoort of niet, vandaar mijn twijfel,....
Dan gaan we gewoon woensdag en zien we wel hoe het loopt. Of we wel of geen ticket krijgen ligt toch niet in onze hand......Om shantih

Bericht aan Bhavandeep

Kamala:
volgende week woensdag gaan de boeren weer demonstreren.... Chaos op de weg...voornstel van Nimrita om een dag eerder te gaan.... heb al geantwoord dat dit moeilijk wordt,,,,,hoe zit het met jou?   nemen we gewoon de gok???


Bhavandeep: voor mij gaat het op dinsdag niet werken

Kamala: Dat weet ik....we gaan gewoon wnsdag....Of we maken deel uit van Mother Amma's bijeenkomst of we maken deel uit van onze demonstrerende boeren bijeenkomst. Beide is goed....Het vechten voor koeien in zowel India als in Nederland is belangrijk. In beide gevallen is er geen verlies alleen maar winst te behalen..... Wordt vast een leuke dag.

Bhavandeep: Hihi, Zo had ik het nog niet bekeken..  Een stukje India in Holland

---------------------------------------------------------------------------------------

Met deze manier van inzicht voldoen we zeker aan de doelstellingen van onze Stichting. Nu nog bij mother Amma een donatie schenken  en dan is de cirkel voor  dit miniprojectje rond.

Onderstaand van links over onze ervaringen met mother amma.
mother amma
mother amma en amar prem
2016 bezoek mother amma



woensdag 9 november 2016

yogastudio: bezoek in oktober 2016 aan Mother Amma in Houten

om shantih

Lieve allemaal


Ik heb een enorm respect voor de taak van Mother Amma, spreek de wens uit dat jullie dat kunnen en willen respecteren. 

Ik ben geen disciple van haar, Ben niet aangesloten bij haar Mission. 
Ben en was gewoon een bezoekster die graag in de energie zit welke ik zo op prijs stel. 
De toekomst zal wel uitwijzen of dit zo blijft of niet........Laat het universum maar het werk doen.



Aangezien ik de taak heb om mensen te begeleiden in het proces van een uiterlijk ingericht leven naar een innerlijk ingericht leven, had ik 3 personen meegenomen. 

Dit als lesstof in het kader, hoe een taak eruit kan zien, welke God aan iemand schenkt.
Harvinder was er voor de 2e maal en Bhajanpreet en Nimrita waren daar voor de 1e keer aanwezig.
In mijn blogtekst over het belang van vragen stellen en antwoorden krijgen, heb ik al geschreven over mijn (onze) ervaring in Houten. 


In deze blogtekst wil ik alleen wat prive foto's plaatsen, zodat Harvinder, Nimrita en Bhajanpreet daar nog eens naar kunnen kijken.

Moge de zegen van de Meesters op jullie rusten en wens jullie een fijn leven toe. Kamala

-------------------------------------------------------------------------------------

HIER EEN ALBUM MET FOTO'S GENOMEN IN HOUTEN


Blogtekst

healing: Amar Prem en Kamala naar Mother Amma in Houten

-----------------------------------------------------------------------------------

Telefoon: 0165- 326390

zondag 9 augustus 2015

Healing: Amar Prem en Kamala naar Mother Amma in Houten

om shantih

Lieve allemaal

Amar Prem en ik zijn  naar Houten gereden om daar te proberen een knuffel van moeder Amma te krijgen.


Waarom ik dat deed? had behoefte om even in een wereld te zitten die ik goed ken en me daar zo thuis in voel. 

Het laatste jaar was ik veel misschien teveel in een wereld geweest die wat verder van me afstaat en me overspoelde met energie die van alles in mijn hart op hol zette.

Eind mei was ik zo moe dat het nodig was om even  contact te hebben met Babaji die aangaf dat hij me wat energie zou sturen zodat ik weer verder kon met "mijn taak".

De behoefte dat iemand mij een fysieke knuffel zou geven bleef bestaan en daar was moeder Amma en wel in Holland in de plaats Houten. 
Hier deed zich een kans voor. 
Ik had besloten eens zelf te gaan stekkeren...... gewoon  niets moeten geven, niets moeten doen, gewoon passief mezelf laten knuffelen en kijken wat daarna zou gebeuren...., 
had moeder Amma nog nooit ontmoet, daar was ook geen reden voor. 
Babaji is altijd in mij aanwezig en om mij heen om me te beschermen.

Een paar maanden geleden kwam er een liedje in mijn hart naar boven, maar dat ging weer terug waar het vandaan kwam. 
Dit lied komt dadelijk nog ter sprake. 
Nu is het zo, dat als je naar zo iemand toegaat als Babaji en/of Moeder Amma, dat je niets moet brengen,  dat je niets uit jezelf moet projecteren, je gaat  maar om 1 reden naar zo iemand toe en dat is om te ontvangen. 
Je moet jezelf openen zodat de energie van die ander jou kan bereiken in alle aspecten van je lichaam, fysiek, mentaal, spiritueel.

Kamala en guusje bij moeder Amma in Houten   
Dus Amar Prem met haar kleine meisje,  en ik gingen dus naar Houten toe.
We kwamen aan op de parkeerplaats en er stapten gelijk met ons 3 dames uit een andere auto.
Ben je al eens naar moeder Amma geweest! vroegen zij aan ons.....
Neen antwoordde wij .......O geweldig, jullie gaan van alles beleven.   
Of dat achteraf ook voor mij zo was, weet ik niet.
Het enige wat er heel de dag gebeurde, was dat ik met Babaji bezig was en met iemand uit Nederland. 
Moeder Amma en zoveel guru's in India doen aan Niscam Seva, ze vragen nergens geld voor. 


De organisatie (een stichting) krijgt geld binnen uit het horeca gedeelte en de merchandising die daar aanwezig was en evenals uit ontvangen giften.

Wat was ik achteraf naïef en onbekend met die wereld toen Babaji en ik elkaar fysiek leerde kennen in januari 2000

Babaji die gewend was aan miljoenen mensen, bijeenkomsten met zoveel mensen,  welke wij ons niet kunnen voorstellen. 
En ik wonende in een dorp met 800 inwoners. 
Maar nu vele vele reizen in India ondergaan te hebben. 
En de Maha Kumbh mela in Allahabad te hebben beleefd waar 40 miljoen mensen de Mela hebben bezocht, 
ben ik niet meer zo naïef als in het jaar 2000.

d
Houten was voor mij een kleinigheid, een bijeenkomst die ik nu veel beter kon inschatten dan vroeger

Wat heb ik genoten, van de Westerse mensen die zich alternatief uitdossen. 
Wat ik zag en ervaarde maakte mij daardoor mild en hoor steeds Babaji maar ook andere yogi's zeggen. 
Doe normaal en kleed je netjes aan. 
Ach, alles is een groeiproces.                                                         

Hun organisatie was perfect. Het liep op rolletjes.  
                                     
Alle vrijwilligers  waren  sympathiek en behulpzaam, maar wisten toch precies hoe hun taak er uit zag. 
Eerst werden er tickets uitgereikt aan de mensen die een knuffel wilde hebben. Daarna kon je met je ticket naar de andere zaal en wachten op het moment dat het nummer van jouw ticket verscheen op een bord.
Dan mocht je naar een speciale rij. 
Aan het eind van die rij moest je je schoenen uitdoen, tas wegzetten en mocht je naar het podium  gaan om daar weer in een kleine rij te zitten wachten. Aanwijzingen waren er ook. 
Moeder Amma niet aanraken, geen fysiek contact uit jezelf met haar aangaan, op je knieën naar haar toelopen zodat zij niet teveel hoefde te bewegen.  
En dan komt het moment daar. 
Ik mocht mijn bloemslinger over haar hoofd neerleggen zodat de slinger op haar lichaam kwam te hangen.
(Niscam Seva is betrekkelijk toch, zo'n organisatie moet betaald worden en door deze slinger te kopen had ik toch iets gegeven om hun stichting te ondersteunen, tevens kon ik mijn respect zo aan haar tonen.) 

Amar Prem en Guusje gingen mij voor en ik vond het leuk om te zien hoe zij hun knuffels kregen van moeder Amma....

Amar Prem vertelde toen ze terug liep dat de vlammen uit heel haar lichaam kwamen.   
amar prem met guusje na afloop van de knuffel

mijn moment bij moeder Amma

Ik zat op mijn knieën en werd tegen haar aangedrukt. 
Ze heeft wel meerdere keren iets herhaald in mijn oor. 
Maar mijn hindi is niet van dien aard dat ik begreep wat ze zei. 
Toen ik van het podium afliep kwam het liedje waar ik het eerder over had met golven in mij omhoog. 
Dit lied is niet een minuut, niet een dag, niet een week in mijn innerlijk gebleven,  maar het lied hoor ik  nu nog, twee weken erna. 
Het gaat heel de dag als een mantra door me heen.
De vraag is natuurlijk als het geen projecteren van mijn kant op een ander is, dan is er iets of iemand die het voor mij zingt.......en dat lieve mensen is een fijn gevoel. 
Het lied wil ik best met jullie delen, waarom niet.....


Pfff, op je knieen, doe normaal!!!

Heb aan wat mensen verteld dat Amar prem en ik in Houten waren geweest.
Er kwam een reactie  naar me toe van iemand die nog nooit iets over moeder Amma had gehoord.   Pfft zei die persoon.... op je knieën.
Onbekend maakt onbemind, denk ik dan maar.

Onze blauwdruk...........


Ieder van ons heeft een blauwdruk gekregen bij zijn geboorte en op die blauwdruk staat beschreven wat jouw taak in dit leven is.
Op mijn blauwdruk staat niet dat ik 35 miljoen mensen moet knuffelen, ziekenhuizen, scholen moet oprichten. Wat een taak........ga er maar aan staan. Volg je roeping.....en dat doet deze vrouw.  Het is heel bijzonder om te beseffen dat je 1 van de 35 miljoen mensen bent die op haar blauwdruk staat.

Stel dat je niet in een blauwdruk gelooft, maar iets uit jezelf komt.......het verlangen om iemand een knuffel te geven. Dan zit ze daar bijv. in Houten... en als niemand zou komen om die knuffel in ontvangst te nemen is dat ook raar, toch...In die zin ben ik met die andere 35 miljoen bereid geweest om haar wens om iemand te knuffelen in werkelijkheid om te zetten. Of het nu een taak, opdracht van binnenuit is, een wens van haar is, een hogere leiding hier de hand in heeft......ik neem mijn petje af voor iemand zoals moeder Amma.

Want hoe dan ook, ze gaat uren, uren en dagen door gewoon om iemand die zij niet kent onvoorwaardelijk te knuffelen, gaat door met zoveel mensen eten te geven, ze gaat door met het leed van zoveel mensen lichter te maken, maar het meest liefdevolle wat ze doet is mensen Hoop geven. Hoop dat er liefde, universele liefde bestaat.

Ben blij dat ik geweest ben..............dat ik deze ervaring op mijn conto kan bijschrijven.
Neen ik zal geen volgeling van moeder Amma worden, blijf van Babaji houden en ga gewoon verder met mijn taak en het knuffelen van de personen die ik ontmoet bij VVN.

Ben wel heel dankbaar dat ik even mocht stekkeren.

Kamala

-----------------------------------------------------------------------------------------

woensdag 7 maart 2018

8 maart int. vrouwendag. Een dag om terug te kijken



Om shantih

Lieve allemaal




Aan allen die mijn blog kennen en misschien ook lezen, weten inmiddels wel dat de Yoga traditie uit een innerlijk en uiterlijk pad bestaat. Ik maak deel uit van  het innerlijke pad. 
Het innerlijke pad kent zijn regels, obstakels, lessen en opdrachten en vrouwen spelen daarin een grote rol. 



Vrouwendag
---------------
Op deze vrouwendag die valt op 8 maart wil ik eens terugkijken naar “de vrouwen” in mijn leven. Vrouwen die mij inspireerden, voortduwde, keuzes hebben laten maken, liefde, warmte en aandacht hebben gegeven. Zonder deze vrouwen had mijn leven een andere wending en kleuring gehad.

dochter, moeder, grootmoeders

-------------------------------------- 
Ten eerste wil ik natuurlijk mijn moeder, mijn grootmoeders en mijn dochter in mijn gedachten nemen, zonder hen was ik er niet geweest en had ik de vlam van de familie niet door kunnen geven aan mijn dochter en kleinkinderen. 

Dank aan alle vrouwen die bijzonder voor mij waren.

-----------------------------------------------------------
Nu wat van mijn herinneringen aan vrouwen die ik ontmoet heb, vrouwen waardoor ik inspiratie  heb mogen ontvangen....vrouwen die het beste in mij naar boven hebben gehaald en daar horen zeker de vrouwen bij die deel uitmaken van Stichting Laksmi.  Door jullie vragen, door jullie inzet worden er deuren in mij geopend waardoor het licht van binnenuit naar buiten gebracht kan worden. 
Alle zegen komt van boven en in ons geval klopt dat ook wel.

Onderstaand wat inspirerende vrouwen in mijn leven. 

Apurna
-------------------------------------------------------------------
Apurna, een Nederlandse vrouw was getrouwd met de yogi die een rol speelde in mijn leven. 
Vanuit mijn kijken naar de wereld  is er op een fantastische manier voor deze Nederlandse vrouw gezorgd en van haar gehouden niet alleen door Babaji, maar door vele vele mensen. Zij kreeg ook via hem, haar trainingen, die haar op hoog (hoger) niveau moesten brengen. Waarom?? Deze bijzondere vrouw was ziek en omdat de tijd die zij nog had om zaken te realiseren beperkt was, was er niet veel tijd te verliezen. Zij werd niet ouder dan 43 jaar. 

Omdat deze Yogi graag het beste van het beste aan zijn vrouw wilde  geven, had hij de wens geuit dat zij in aanraking zou komen met deze vrouwelijke Meester in zijn leven.

Hij ging naar deze  vrouwelijke Meester  toe en vroeg toestemming om haar mee te mogen nemen.
Deze vrouwelijke Meester gaf dit antwoord : Neen, zij is er niet klaar voor in dit leven, in een volgend leven zal er een mogelijkheid zijn. Wat ik wel weet is dat het moeilijk is om een spiritueel pad te lopen als je lichaam ziek is…..
Ik heb deze prachtige vrouw nog éénmaal in een droom gezien na haar overlijden en haar begrafenis. Zij was in een ruimte bezig met een jongeman die ziek op een brancard lag. Zij zag er prachtig en niet ziek uit.
Bij haar heb ik gezien hoe zij met overgave en loslaten omging.

Natuurlijk zijn er andere vrouwen geweest in mijn leven die mij hebben geïnspireerd en hebben laten groeien..bijvoorbeeld:
----------------------------------------------------------------

Indira Ghandi……



Ik zag haar voor het eerst op de tv in de jaren 50/60, ik was toen een heel jong meisje en kwam diep onder de indruk van haar energie. Waarom??? Een paar jaar geleden was ik in het voor haar opgerichte museum in New Delhi…… Nog steeds heb ik het gevoel van wauw, wat een dappere, strijdvaardige vrouw was dat. Was het de link met India die ik toen al aanvoelde??

--------------------------------------------------------------

Corrie ten Boom: 




Een verzetsstrijdster. Over deze vrouw heb ik een blogtekst geschreven

blogtekst

-----------------------------------------------------------------------

Walia van Lohuizen, 



was conservator van het rijksmuseum in Amsterdam  en mijn begeleidster en mijn initiatiegeefster in de soefi traditie.

Wat ik van haar leerde was hoe een huwelijk eruit kan zien. En hoe je samen kan werken voor een doel in je leven. Prachtige mensen. Deze wali en Walia.
-----------------------------------------------------------------

Dr. Rudra Sreelatha B.A.M.




hoofd Ayurvedische healtkliniek in India…., 

een ontmoeting op een kruispunt in ons beider leven. Het boek welke hier is afgebeeld is trouwens mede door onze donatie aan haar tot stand gekomen. Bij haar heb ik gezien hoe je met nederigheid om kan (moet) gaan. Wat een prachtige vrouw.
----------------------------------------------------------------

Oma Gopal



waar ik met veel liefde aan terugdenk. Over deze vrouw heb ik ook een blogtekst geschreven. Realisme was één van haar sterke kanten. En wijsheid en humor ontbraken zeker niet bij haar.


blogtekst

-----------------------------------------------------------------------                                          



Mother Amma 



Een vrouw met een hindoe achtergrond. Zij wordt ook wel de knuffelguru genoemd. De laatste jaren was ik in staat om met meerdere vrouwen naar haar darshans te gaan. Het feit dat iemand zo'n prachtig instrument mag zijn is bijzonder. Haar overgave aan haar opdracht in het leven is een grote inspiratiebron voor velen om te zien hoe je met je eigen taak om kan gaan.

-------------------------------------------------------------------

Geziene en ongeziene vrouwen

Mijn dank en liefde is groot voor alle genade, kennis en liefde, strijdlust die ik via jullie mocht ontvangen. 




Ik wens jullie allemaal, ongeacht huidskleur, religie, leeftijd politieke overtuiging een leven toe waarin je je mannetje kan staan.


Kamala
-----------------------------------------------------------------------